huuropzeggen

lamoen88
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

huuropzeggen

#1 , 11 nov 2018 16:55

hallo,

ik woon nu exact 1 jaar in mijn appartement ik zou hier graag vertrekken omdat we meer slaapkamers nodig hebben
ondertussen heeft mijn huidige huisbaas het pand te koop staan
zou ik kostenloos kunnen opzeggen omdat hij dit te koop aanbied daar wij nu iedere week mensenover de vloer krijgen om het pand te bezoeken en wij hierdoor minder over privacy beschikken

ik wil dus enkel weten of ik door deze situatie nu toch kostenloos de huur kan opzeggen

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird

#2 , 11 nov 2018 17:39

Nee, dit is geen geldige reden. Huurcontract loopt gewoon door onder dezelfde voorwaarden, zelfs bij een nieuwe eigenaar.

Het kan uiteraard dat je een deal met de eigenaar kunt afsluiten, als die daar tenminste voor open staat. Een leeg appartement is immers aantrekkelijker voor een koper die dit zelf wil gaan bewonen, maar net minder aantrekkelijker voor een investeerder, die heeft immers al direct een huurder.

Ghentian
Juridisch actief: Ja

#3 , 11 nov 2018 17:47

Neen.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

bosprocureur

#4 , 11 nov 2018 18:15

Misschien toch eens nakijken.

Als u een huurcontract hebt van korte duur, dus met een einddatum die hoogstens drie jaar voorbij de begindatum ligt, kan u gewoon niet opzeggen. U kan wel met de verhuurder overeenkomen, als het zover komt.

En dit geldt ook voor de eventuele koper, die dezelfde voorwaarden overneemt.

Hebt u een langer durend contract, dan moet u eens nakijken (niet vragen aan de verhuurder!) of het contract geregistreerd werd. Indien niet kan u omzeggens zonder opzegperiode vertrekken. Dus korte tijd voor u verhuist laat u -- aangetekend-- weten aan de verhuurder weten dat u het contract be-eindigt, en that's it.

Terug naar “Huren”