Huurcontract nooit ontvangen van Immo kantoor

Dirk00
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Huurcontract nooit ontvangen van Immo kantoor

#1 , 08 nov 2018 23:57

Hallo,

Ik heb een vraag ik huur nu ruim een jaar
Heb diverse malen bij intrek gevraagd om mijn huurcontract. Deze kreeg ik niet omdat destijds de huurwaarborg nog niet voldaan was. Toen deze voldaan was kreeg ik mijn huurcontract nog niet
En zag ik dat zij vergeten waren het huurcontract en de plaatst beschrijving vergeten waren te registeren. Nu geven zij echter aan dat de verhuurder mijn huurcontract had moeten laten registreren echter in mails die ik heb van het Immo kantoor zeggen zij dat zij mij destijds het huurcontract niet konden bezorgen omdat zij deze nog moesten registeren
Bij wie moet ik nu zijn bij de verhuurder of het Immo kantoor. Niemand geeft mij inzage in mijn huurcontract
Ik dacht dat het verplicht was deze in handen te hebben. Mag het Immo kantoor dit doen? Ze hebben ook nooit gezegd voor inzage of opvraging van uw huurcontract moet u bij uw verhuurder zijn
Mvg
Dirk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 nov 2018 09:09

Stuur een aangetekend schrijven naar de verhuurder (met kopie naar immo) zeggende dat je vanaf volgende maand de huur zal storten op een geblokkeerde rekening, en dat totdat je de gevraagde nodige documenten (huurcontract en plaatsbeschrijving ) hebt ontvangen, beiden getekend door de verhuurder.
Geef ook een tijdslijn van alle brieven en mails die je sedert aanvang huur al het gestuurd. Dring niet aan op de registratie, want dan ben je in het voordeel indien je het pand wil verlaten, en hoef je geen opzeg te doen.

Dirk00
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 nov 2018 09:15

Dank u voor uw reactie
Ik ga dit direct doen.
Maar wie is hier nu eigenlijk fout en heb het vermoeden dat dit ook niet mag wat zij doen. Het Immo kantoor heeft destijds de huurcontracten opgemaakt
Mvg
Dirk

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 09 nov 2018 09:40

De enige die verantwoording dient af te leggen richting jou, is de verhuurder.
De immo heeft geen zaak tegenover jou.
Dus als je iemand zoekt die in fout gegaan is: de verhuurder.

Moest het de immo zijn, dan is dit een probleem voor de verhuurder.

Dirk00
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 nov 2018 09:54

Dank u voor uw reactie
Ik wist dit niet, ik nam aan omdat het Immo kantoor mijn huurcontract en plaatst beschrijving opmaakten en mij de nodige documenten niet bezorgde zij fout waren omdat zij iedere keer per e-mail mij verwittigde dat het huurcontract nog geregistreerd moest worden en zij dit pas konden doen als de volledige huurwaarborg betaald was. Deze was daarna voldaan echter gaven ze mij geen inzage wel vreemd dat zij mij nooit hebben medegedeeld dat ik bij de verhuurder moest zijn. Tot op de dag van vandaag is het huurcontract en de plaatstbeschrijving niet geregistreerd en dring ik daar nu ook niet meer op aan aangezien de 2 maanden om het huurcontract en de plaatstbeschrijving te registreren ruimschoots voorbij zijn

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 09 nov 2018 12:28

Immo is maar een uitvoerder, in opdracht van de verhuurder. Die betaald daar een som voor bvb 1 maand huur, maar hun opdracht is maar beperkt in de tijd. Voor de huurder is er maar 1 aanspreekpunt, en dat is de verhuurder, tenzij die het rentmeesterschap aan die Immo heeft gegeven.

Dirk00
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 nov 2018 11:49

Immo is maar een uitvoerder, in opdracht van de verhuurder. Die betaald daar een som voor bvb 1 maand huur, maar hun opdracht is maar beperkt in de tijd. Voor de huurder is er maar 1 aanspreekpunt, en dat is de verhuurder, tenzij die het rentmeesterschap aan die Immo heeft gegeven.


U hebt gelijk, daar kwam ik ook achter
Wat ik wel vreemd vind was dat het Immo kantoor mij niet verwittigde dat ik bij de verhuurder moest zijn voor mijn huurcontract. En mij maar gewoon lieten doen. Niet vriendelijk van hen en zie ik dit ook als misleiding. Na ruim zn lange tijd al het appartement te huren. Het Immo kantoor roept zich op enkel alleen beperkte bevoegdheden uit te mogen voeren en daar moet ik het mee doen
Geen enkele schaamte of excuses
Inmiddels heb ik bij een mede bewoner in het gebouw inzage gekregen over het huidige adres en de naam van de verhuurder. Aangezien het Immo kantoor mij deze niet wilde geven. Aangetekende brief is onderweg. Mits de staking natuurlijk op zich laten wachten bij Bpost
Maar nu weet ik hoe het zit, dank voor uw advies
Mvg
Dirk

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 10 nov 2018 14:37

Ik vraag me af wanneer een aangetekende brief die vandaag verstuurd wordt, geacht wordt ontvangen te zijn.

Dit ivm de huidige staking .

Dirk00
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 10 nov 2018 15:23

Ik vraag me af wanneer een aangetekende brief die vandaag verstuurd wordt, geacht wordt ontvangen te zijn.

Dit ivm de huidige staking .

Idd daar ben ik ook wel benieuwd naar
Bij Bpost gaven ze aan dat dit wel even zou kunnen duren maar er is mij niets medegedeeld hoe en wat en dat ik op de hoogte moet zijn van de staking
Ik heb enkel bewijs van aangetekend verzenden en een ontvangstkaart zit op mijn aangetekend schrijven. Brief naar het Immo kantoor is een kopie maar ook via aangetekend schrijven en gewone post.
Is er nog een andere postverdeler waar ik eventueel een aangetekend schrijven zou kunnen sturen naar mijn verhuurder

bosprocureur
Berichten: 6853

#10 , 10 nov 2018 15:53

In uw geval zou ik alleszins een kopie per mail doorsturen, en verwijzen naar uw aangetekende zending. Kwestie van hen op de hoogte te brengen, en als ze een beetje van goede wil zijn kunnen ze nu al actie ondernemen.

Dirk00
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#11 , 10 nov 2018 16:23

In uw geval zou ik alleszins een kopie per mail doorsturen, en verwijzen naar uw aangetekende zending. Kwestie van hen op de hoogte te brengen, en als ze een beetje van goede wil zijn kunnen ze nu al actie ondernemen.

Dank u
ga direct een kopie per mail versturen!!

Terug naar “Huren”