bijvoegsel huurcontract is niet geregistreerd

XavierS
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

bijvoegsel huurcontract is niet geregistreerd

#1 , 02 nov 2018 16:38

Hallo,

Contract is getekend op in maart 2009 voor een periode van 3 jaar. Ondertussen stilzwijgend verlengd en dus een 9 jaar contract geworden.

Het contract was getekend tussen de verhuurder, mijzelf en mijn ex vriendin.

Mijn ex is er in 2013 uitgetrokken en wij hebben een dading getekend tussen 2 partijen die opgesteld is door de verhuurder om dit recht te zetten. Dit enkel in 2016. Deze dading heb ik dan in de verhuurder zijn brievenbus gestoken maar die hebben die blijkbaar nooit geregistreerd. Wat zijn de gevolgen hiervan? Is de verhuurder hiervan dan in fout? Kan dit effect hebben op de opzegtermijn?

Met vriendelijke groeten en bedankt op voorhand.
Xavier

Edit: typo
Laatst gewijzigd door XavierS op 02 nov 2018 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 792

#2 , 02 nov 2018 16:49

Heb jij een kopie van deze wijziging?

XavierS
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 nov 2018 17:00

Ja een electronische kopie.

Reclame

XavierS
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 nov 2018 17:17

Voor alle duidelijkheid de 2 partijen die de dading hebben getekend die de verhuurder heeft opgesteld zijn mijn ex en mijzelf.

KJ86
Berichten: 2662

#5 , 02 nov 2018 18:49

Geen gevolgen, bijvoegsels aan het contract moeten niet geregistreerd worden. De sanctie dat bij niet-registratie van het contract de huurder de opzegtermijn mag bepalen is niet van toepassing.

XavierS
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 nov 2018 12:54

Bedankt voor het snelle antwoord!

Groetjes,
Xavier

JorisB
Berichten: 78

#7 , 05 nov 2018 11:06

Normaal gaat dit aanhangsel voor de verhuurder toch niets uitmaken? Hij heeft nooit enige goedkeuring gegeven dat één van de partijen uit de overeenkomst wordt geweerd, dus beiden blijven voor hem aanspreekbaar om de huurgelden te betalen.
Stel dat partij die de woning blijft huren plots niet meer betaald, dan kan hij m.i. toch de vertrokken partij blijven aanspreken?
Een opzeg zal dan ook door beide huurders moeten gegeven worden of aan hen beiden moeten verzonden worden?

(Met de nieuwe huurwet zullen dergelijke problemen hopelijk opgelost zijn)

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 nov 2018 11:04

Uit zijn tekst kan ik afleiden dat het document zelf werd opgemaakt door de verhuurder. Later wordt er echter gestipuleerd dat er maar twee ondertekende partijen zijn hijzelf en de ex vriendin. Als hij dan geen getekende dading van de verhuurder heeft, is er eigenlijk geen bewijsbare overeengekomen dading voor Xavier.

Terug naar “Huren”