Vroegtijdig opzeggen huurcontract korte termijn

Jlnvdm20
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vroegtijdig opzeggen huurcontract korte termijn

#1 , 31 okt 2018 17:09

Beste

In mei 2018 sloot ik een huurcontract met bepaalde duur van 3 j af als huurder.
Nu heb ik een droomhuis gevonden en zou ik graag mijn huurappartement opzeggen. Is dit mogelijk? Online lees ik overal dat dit helemaal niet mogelijk is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 31 okt 2018 17:15

Wat staat er hierover in uw huurovereenkomst? Heb je die minstens al eens aandachtig gelezen voor je hier om raad komt?

Jlnvdm20
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 okt 2018 17:23

Ja daar staat dat het niet vroegtijdig opzegbaar is. Maar ik vroeg me af of ik zelf een andere huurder kan zoeken of de makelaarskosten kan betalen of een schadevergoeding omdat ik het contract wil breken.

Reclame

CityBird
Berichten: 792

#4 , 31 okt 2018 18:00

Doe een voorstel aan de verhuurder, bv 3 maanden schadevergoeding en 3 maanden opzeg. Kans is heel groot dat deze dit accepteert. Zelf huurder zoeken heeft geen zin, omdat de verhuurder geen enkele verplichting heeft om die te aanvaarden.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 okt 2018 19:42

De weigering van de verhuurder om een redelijk voorstel van de huurder te aanvaarden om de huurovereenkomst te beëindigen, kan als rechtsmisbruik beschouwd worden, waardoor de rechter de overeenkomst toch als beëindigd beschouwt.
Dit kan ook het geval zijn als hij onredelijk een door u voorgestelde huurder weigert.
Beste is dus met de verhuurder praten en zien in welke omstandigheden hij akkoord kan gaan met een beëindiging.

adizal

#6 , 31 okt 2018 19:50

De weigering van de verhuurder om een redelijk voorstel van de huurder te aanvaarden om de huurovereenkomst te beëindigen, kan als rechtsmisbruik beschouwd worden, waardoor de rechter de overeenkomst toch als beëindigd beschouwt.
Dit kan ook het geval zijn als hij onredelijk een door u voorgestelde huurder weigert.
Beste is dus met de verhuurder praten en zien in welke omstandigheden hij akkoord kan gaan met een beëindiging.

Raar, uw mening, vooral wanneer onderwerp wettelijk bepaald en vastgelegd is.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 31 okt 2018 20:14


adizal

#8 , 31 okt 2018 21:58


U heeft gelijk, heb ondertussen een deel gelezen van rechtsmisbruik in contractuele aangelegenheden..

Ik sluit mij aan om een goed voorstel te doen aan de verhuurder...

Terug naar “Huren”