Opzegging huurcontract

Anoniem0403
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzegging huurcontract

#1 , 31 okt 2018 13:01

Beste

Samen met mijn moeder woon ik in een sociale woning sinds 2014 met een contract van onbepaalde duur. Na enkele jaren is de situatie hier ondragelijk geworden. Burenruzies, geluidsoverlast, nachtlawaai, ... zijn hier niet meer weg te denken. Daarbij lijkt de gemeenschappelijke garage meer op een stortplaats dan een ondergrondse garage. Het staat er vol met vuilniszakken, meubels en andere voorwerpen. Maar mijn grootste zorg is mijn moeder. Zij zit op de rand van een burn-out en gaat wekelijks naar een psychiater en dokter omdat ze het in deze woning niet meer ziet zitten.

Enkele weken geleden hebben we dan ook het huurcontract opgezegd. Toch wordt er van ons verwacht dat we de opzegtermijn van drie maanden betalen en eventueel uitzitten, ondanks de psychische problemen en overlast. Omdat we een nieuwe woning op het oog hebben, willen we natuurlijk zo snel mogelijk verhuizen. Is er daarom dus een manier om de opzegtermijn te verkorten?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adizal

#2 , 31 okt 2018 14:47

Er zegt geen wet dat u de opzegtermijn moet uitzitten.
U kan prima nu al verhuizen, maar u dient wel de 3 maanden te betalen.

bosprocureur
Berichten: 6857

#3 , 31 okt 2018 14:49

U kan ook proberen een overeenkomst te bereiken met de verhuurder.

Alhoewel... zijn ze wel bereid om buiten hun platgetreden paden te komen ? Proberen kan altijd.

Reclame

Terug naar “Huren”