Huren

Angela2
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Huren

#1 , 29 okt 2018 09:19

Sinds 2012 huren wij een woning van een ouder echtpaar maar word beheerd door de dochter.
In die afgelopen jaren dat we huren hebben we een paar incidenten met die dochter gehad. Zo wilde ze de kapotte ketel niet vernieuwen zodat we 2 maanden midden in de winter geen warm water en verwarming hadden.
Toch bleven wij netjes ons verplichtingen vervullen.

Nu is niets in dit huis geïsoleerd. De zolder niet en enkel glas. Ik heb haar 1.5 maand geleden een mail gestuurd wat hun gedachte daar over zijn omdat voor 2020 dat verholpen moet worden. Een maand later kreeg ik een mail terug dat ze langs wilde komen met een deskundige ivm renovatiewerken. Dat is afgelopen zaterdag gebeurd. Maar mijn instinct vertelde me dat dat niet iemand was van een bedrijf wat renovatiewerken.

Hij begon vragen te stellen over waar de zon op en onder ging. Ging alle vertrekken opmeten. Na die man gegoogeld te hebben bleek dat een makelaar te zijn. Mijn vermoeden is dat ze de woning willen verkopen na de verplichte renovatiewerken.

Nu wil ik naar de ouders van wie we de woning huren maar is ons verboden omdat ze te oud zijn zeggen ze.
Na het bezoek van zaterdag heb ik haar een mail gestuurd met daarin mijn bevindingen en een eerlijk antwoord. Ze reageert er niet op.

Wij voelen ons in de maling genomen. Ook is ons bevestigd bij het rekenen van het contract in 2012 dat ze woning niet gaan verkopen. Ik ben behoorlijk gefrustreerd en wil eigenlijk direct de huur opzeggen zodat ze geen cent meer vangen. Maar we wonen hier zo graag. Dat weten ze ook.
Wat moeten we doen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adizal

#2 , 29 okt 2018 09:32

Wanneer de relatie met de dochter reeds verziekt is, ziet het er toch niet naar uit dat dit in de toekomst zal verbeteren.
Er zullen waarschijnlijk renovatie werken gebeuren of de verkoop van het huis.
Ik zou naar iets anders uitkijken en het zekere voor het onzekere nemen.

bosprocureur
Berichten: 6856

#3 , 29 okt 2018 09:45

U woont daar blijkbaar al een zes of zeven jaar, en u woont er graag. Is het voor u geen oplossing om te proberen zelf het huis aan te kopen?

En ook nog , de dochter "verbiedt " u contact op te nemen met de eigenaars? Zolang die mensen bekwaam zijn, is er m.i. niets dat u kan beletten met die mensen te spreken.

U bent nu dus aan een contract bezig van negen jaar. Is dit geregistreerd? (niet vragen aan de dochter of aan de ouders aub)

Reclame

Angela2
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 okt 2018 10:24

Ze bezitten hier in de straat meerdere huizen die reeds zijn verkocht of te koop staan. Voor ieder huis vragen ze de jackpot.( +/_ 450.000) en er is aan dit huis zoveel te doen. Overal scheuren, schimmel, veel vocht, enkel glas en nergens geen isolatie. We zouden zeker een flink bedrag moeten bij lenen om alles in orde te brengen

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 29 okt 2018 12:10

Voor ieder huis vragen ze de jackpot.( +/_ 450.000)
Vragen staat vrij, maar krijgen ze die vraagprijs ook? Zeker voor een huis met dergelijke problemen zal dat niet evident zijn, tenzij natuurlijk als ze gelegen zijn op de dijk in Knokke :lol:
Heb je de verhuurder al een aangetekende ingebrekestelling gestuurd? Enkel met bellen en mailtjes kom je er niet.
Geeft hun 30 dagen de tijd om bepaalde zaken op te lossen en stap dan naar de vrederechter. Je hebt daar zelfs geen advocaat voor nodig. Zorg wel voor de nodige gedetailleerde foto's.
Zaken die nog niet wettelijke verplicht zijn, kan je natuurlijk niet eisen.

Blaatpraat
Berichten: 3794

#6 , 30 okt 2018 20:14

En vergeet ook niet: als men een huis verkoopt, is dit met huurder inbegrepen.
Verkopen is geen reden om de huur stop te zetten als eigenaar.

Angela2
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 31 okt 2018 09:07

Ze willen er na de renovatie de kinderen instoppen. Tis gewoon een vuile streek. 7 jaar doen ze niks aan de woning en na de renovatie geven ze het aan de kinderen die er gaan wonen. Maar heb een besluit genomen. Zo een bezichtiging van een ander huis. Een andere huisbaas wilt mijn geld ook wel. Helaas is dit huis geregistreerd en heb dan een opzeg van 3 maand.

Terug naar “Huren”