problemen partner medehuurder

brambino
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

problemen partner medehuurder

#1 , 28 okt 2018 21:03

beste,

Ik huur namelijk met 2 andere personen een studentenkot in Gent. Elk van de andere personen heeft een vriendin we hadden hier dan ook afspraken rond gemaakt ivm met bezoeken en logeren. Want ik heb ruzie met het lief van persoon 1, dit meisje is niet aangenaam en maakt altijd ruzie roept op iedereen voor niets.

Ik verstond dat persoon 1 de vriendin wou laten logeren we hadden hier afspraken over gemaakt geen ruzie maken op kot. Maar persoon 1 kan zich totaal niet aan de afspraken houden zijn vriendin wandelt binnen roept ons kot bij elkaar verlaat wanneer ze wil helemaal geen aangename ervaring ik had dit niet verwacht dat dit zou gebeuren. Natuurlijk hebben we het al proberen op te lossen maar hij laat haar doen er is niets verandert dit verpest men resultaten op school verpest de sfeer en wij zien geen uitweg ik en persoon 2 willen een manier dat de vriendin van persoon 1 niet meer in ons kot mag. Wij hebben dit al 3 keer proberen op te lossen door de afspraken soepeler te maken maar persoon 1 doet zijn eigen wil. Is er een mogelijkheid dat het verboden is voor haar om ons kot te betreden. Wij hebben met 3 dit contract ondertekent en ik ben hoofdelijk aansprakelijk.

Ik heb hier nog niet met men ouders over gesproken deze zijn namelijk zeer opstandig en als iets men resultaten beïnvloed zullen ze er alles aan doen om hem buiten te krijgen wat niet mijn doel is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 28 okt 2018 21:56

Staat er iets van die afspraken op papier? In principe is het moeilijk bezoek te weigeren zolang die persoon daar niet gaat "wonen".

brambino
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 okt 2018 22:03

Staat er iets van die afspraken op papier? In principe is het moeilijk bezoek te weigeren zolang die persoon daar niet gaat "wonen".
nee er staat niets op papier van deze afspraken dit was vooral richtlijnen op het begin bv probeer niet meer dan 1 keer per week je vriendin te laten komen maar met dit meisje liep het al snel uit de hand want ze maakt veel ruzie en ik en de andere persoon willen haar er niet meer hebben we dachten omdat we in de meerderheid zijn we wel zo iets konden doen

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#4 , 28 okt 2018 22:28

Staat er iets van die afspraken op papier? In principe is het moeilijk bezoek te weigeren zolang die persoon daar niet gaat "wonen".
nee er staat niets op papier van deze afspraken dit was vooral richtlijnen op het begin bv probeer niet meer dan 1 keer per week je vriendin te laten komen maar met dit meisje liep het al snel uit de hand want ze maakt veel ruzie en ik en de andere persoon willen haar er niet meer hebben we dachten omdat we in de meerderheid zijn we wel zo iets konden doen
Je kunt moeilijk eisen gaan stellen die niet zijn vastgelegd. Bezoek ontvangen is een basisrecht bij huren en voor een ruzie moet je nog steeds met 2 zijn.

Als het echt onhoudbaar wordt, contract opzeggen en een ander kot zoeken.

brambino
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 okt 2018 22:32

Staat er iets van die afspraken op papier? In principe is het moeilijk bezoek te weigeren zolang die persoon daar niet gaat "wonen".
nee er staat niets op papier van deze afspraken dit was vooral richtlijnen op het begin bv probeer niet meer dan 1 keer per week je vriendin te laten komen maar met dit meisje liep het al snel uit de hand want ze maakt veel ruzie en ik en de andere persoon willen haar er niet meer hebben we dachten omdat we in de meerderheid zijn we wel zo iets konden doen
Je kunt moeilijk eisen gaan stellen die niet zijn vastgelegd. Bezoek ontvangen is een basisrecht bij huren en voor een ruzie moet je nog steeds met 2 zijn.

Als het echt onhoudbaar wordt, contract opzeggen en een ander kot zoeken.
mijn contract loopt nog een jaar ik kan dit geen jaar meer volhouden en het is niet egt ruzie maken ze roept gewoon op iedereen die er is.

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 28 okt 2018 22:38

Elke keer als ze ruzie begint te maken en de twee andere huurders vriendelijk vragen om het kot te verlaten de politie bellen.
Praat eerst nog eens met huurder 1 dat het echt zo niet verder kan.

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 29 okt 2018 10:59

Als ik u goed begrijp huurt u geen studentenkot, maar een huis dat u deelt met drie personen ?

Klopt dat?

Terug naar “Huren”