Kotbaas smijt voorwerpen uit gemeenschappelijke ruimte weg

JamesC00keFan
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kotbaas smijt voorwerpen uit gemeenschappelijke ruimte weg

#1 , 25 okt 2018 13:48

Mijn kotbaas heeft al meerdere malen dingen uit de gemeenschappelijke ruimten weggegooid (voornamelijk potten/pannen/kruiden) omdat deze volgens hem niet mooi opgeruimd liggen in de gemeenschappelijke keuken. Mag dit zomaar ? Hij waarschuwt ons wel maar meerdere mensen zijn hierdoor een pot of een pan verloren omdat ze gewoon snel die ochtend een eitje wouden bakken.

Daarnaast heeft hij recentelijk de gemeenschappelijke microgolfoven uit de keuken gehaald omdat hij deze ook 'niet proper' genoeg vond vanwege een paar plekken aan de binnenkant van overgelopen pizza/lasagne. Mag dit ook zomaar aangezien deze wel in het contract vermeld staat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 25 okt 2018 13:57

Het zal deel uitmaken van zijn opvoedkundig project;
Ik veronderstel dat in het contract staat dat je er geen rotzooi mag van maken.
Actie=Reactie
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 25 okt 2018 16:47

Tegen kerstmis zullen zijn huurders het wel geleerd hebben. :D Jullie zouden hem dank moeten verschuldigd zijn voor de opvoedlessen

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#4 , 25 okt 2018 21:36

klacht bij de flikken neerleggen wegens diefstal




( wie weet staan die spullen nu wel allemaal bij hem thuis )

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 25 okt 2018 22:40

Als die zalen in jullie contract staan moeten die daar permanent staan.
Het is een gemeenschappelijke ruimte voor de huurders niet van de verhuurder. Opmerkingen en kosten kan hij verhalen op het einde van het contract.

Maar ik kan langs de andere kant de kotbaas wel volgen ( zeker als het allemaal jongens zijn) 8_)

joannes
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 okt 2018 19:23

ik zit met exact hetzelfde probleem kotbaas dreigt om spullen weg te gooien als de gemeenschappelijke ruimte niet "spiksplinter" leeg en opgeruimd is. er mag letterlijk niets blijven staan en al het geen wat er blijft staan zet hij buiten ergens in de tuin. nu is het wl zo dat er nooit een hele berg smerige afwas dagen staat te stinken en dat ik zelf de hele keuken regelmatig opkuis.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 27 okt 2018 23:43

Als dat zo is overeengekomen (in huurcontract of alleszins schriftelijk) dan mag hij dat doen
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Huren”