Gehuurd, maar ?

Norski
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Gehuurd, maar ?

#1 , 24 okt 2018 13:50

Iemand heeft een app.gehuurd , waarborg, en 1ste maand al betaald plus beschrijving. Maar bij het narekenen is gebleken dat hij zijn hand overspeeld heeft. En dit alles na overleg met hem door te wijzen op bijkomende kosten .misschien zijn er wel meer dan ik ken, vermits ik zelf nooit gehuurd heb. Contract is voor 1jaar om te beginnen. Nu de vragen.1) ben je verplicht er gaan te wonen, inschrijving op de bevolking.
2)Zo ja, maar daarna ben je er nooit, wat met de vasthelling door gemeente.
3) Hij kan wel de huur, brandverzekering ed betalen, maar geen gebruik van de nuts voorzieningen maken.Kan dit.
4) Kan de immo een andere huurder vinden, of hij zelf. Gedurende dat éérste jaar.?
Bestaat er wel een oplossing ? Ik vrees dat er problemen gaan rijzen, Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 okt 2018 15:33

wat is uw rol in dit verhaal? Ben je de eigenaar die van die niet-solvabele huurder af wil? Ben je de huurder en wil je van het huurcontract onderuit?

In ieder geval moet je gedomicilieerd zijn waar uw hoofdverblijfplaats is. Een appartement waar je nooit bent is dit dus zeker niet.

Norski
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 okt 2018 08:29

Bedankt voor uw reactie, ben geen van beide.

Reclame

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#4 , 25 okt 2018 08:41

Pacta sunt servanda. Waar je je toe verbindt, dat voer je uit.

Je kan altijd vragen aan de verhuurder om gezamenlijk het contract stop te zetten (kleine kans) of om het contract te laten overnemen door iemand (met toestemming van de verhuurder).
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Norski
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 okt 2018 11:57

na inlichtingen, is het mogelijk vanaf 1sept 2018 een contract ten alle tijden op te zeggen mits in acht nemen van de opzeg termijn met een vergoeding zie, http://willanadvocaten.be/onewebmedia/huurwetgeving.pdf

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#6 , 25 okt 2018 13:00

Informeer u eens grondig.

De inwerkingtreding van dat decreet is uitgesteld naar 2019.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 okt 2018 13:09

1) ben je verplicht er gaan te wonen, inschrijving op de bevolking.
Enkel als het huurcontract stipuleert dat je je daar moet domiciliëren. Als dit niet opgenomen is in het huurcontract, kan je je gerust ergens anders domiciliëren.
2)Zo ja, maar daarna ben je er nooit, wat met de vasthelling door gemeente.
Als je je daar laat domiciliëren, MOET je daar ook je hoofdverblijfplaats hebben. Indien niet, pleeg je domiciliefraude en daar staan straffen op.
3) Hij kan wel de huur, brandverzekering ed betalen, maar geen gebruik van de nuts voorzieningen maken.Kan dit.
Je moet als huurder de woning wel onderhouden en beheren als een goed huisvader. Hoe ga je de woning in de winter bijvoorbeeld vorstvrij houden, als je geen nutsvoorzieningen hebt? Lijkt me praktisch redelijk ondoenbaar, eerlijk gezegd. Maar niemand belet u om héél erg zuinig te zijn met water, electriciteit en gas, natuurlijk.
4) Kan de immo een andere huurder vinden, of hij zelf. Gedurende dat éérste jaar.?
Hangt allemaal af van de goodwill van de verhuurder. Als deze akkoord gaat om het contract stop te zetten als jij een andere huurder aandraagt, belet niets de huurder en verhuurder om dit zo overeen te komen. Maar de verhuurder is in principe tot niets verplicht. Hij kan eisen dat de huurder de volledige huur uit doet (in dit geval van een huurcontract van bepaalde duur).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Norski
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 26 okt 2018 10:39

Bedankt allen, wij zijn overééngekomen met de verhuurder,het contract is verbroken. Hij verstond en zag de reden. De makelaar in dit geval heeft ons goed geholpen, De gelden zijn terug gestort, het zijn niet allemaal op geld gerichte wolven. Eind goed, al goed !

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#9 , 27 okt 2018 21:58

Heel fijn om te horen!
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Huren”