niet geregistreerd contract

chrisje
Topic Starter

niet geregistreerd contract

#1 , 05 apr 2008 18:25

Ik huur sinds 1/4/2007 een woning met contract 3-6-9 jaar.
Dit contract is niet geregistreerd. Ik weet dat het de plicht van de verhuurder was om dit te doen maar kan ik alsnog als huurder dit contract laten registreren? Ik vrees dat de eigenaar na 3 jaar het pand opnieuw zelf wil betrekken, en dan zijn mijn rechten als huurder toch beter gewaarborgt als het contract is geregistreerd, of niet?

Wie geeft mij raad?

Bedankt voor alle reacties.

Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djanodive

#2 , 20 apr 2008 18:10

Je kan nog steeds je huurcontract registreren. In principe kost dit je niets en in het slechtste geval 25euro. houd je bewijsje bji voor als je eruit moet. De huisbaas moet het dan maar terug betalen.

Ik weet niet of je meer rechten hebt als de huisbaas er zelf in wil. Ik dacht dat een registratie belangrijk was om de verhuurovereenkomst met de huurder geldig te maken naar derden toe. Dus vb. als de woning verkocht word moet de nieuwe eigenaar, die nu de verhuurder is, zich houden aan de bepalingen van dit huurcontract.

Maar in jouw geval is de eigenaar de persoon die erin wil, dus denk ik dat het niet veel uitmaakt hoor. Hij moet gewoon de huurwet volgen alsook het huurcontract.

Groetjes

Reclame

Terug naar “Huren”