Vakantie huis waarborg ingehouden

balleke
Topic Starter
Berichten: 6

Vakantie huis waarborg ingehouden

#1 , 19 okt 2018 13:34

Beste,

Ik zit met volgend probleem.
Eind september een vakantie huis gehuurd in spanje voor 1 week. Huur + waarborg volledig betaald.

Na het uitchecken niets gehoord van schade of dergelijke.
Na een week keek ik terug in mijn account van de betreffende website en zag ik dat mijn borg was ingehouden, maar verder geen info.
Een mailtje gestuurd en dan kreeg ik het antwoord dat men had gemerkt dat er een scheur in een raam zat. Hiervan zijn wij NIET op de hoogte.... :oops: :oops:

Ze gaan ervan uit dat wij dat gedaan hebben en gingen een offerte vragen bij een glasplaatser. Ik heb op die mail nog niet geantwoord.

Nu mijn vraag, ik heb hiet absoluut niet mee akkoord, maar heb ik een poot om op te staan? Volgens mij is dit een manier om extra te verdienen aan de huurder.

Waarborg is 350 euro.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Gr,
balleke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 okt 2018 14:17

Was de verhuurder ook een Spanjaard? Of waren dit Belgen? Als het een Spaanse verhuurder was, vrees ik dat je u tot het Spaanse gerecht zult moeten wenden, en vrees ik bijgebvolg dat je je geld kwijt bent (want om daar een zaak te beginnen, zal je meer kosten dan €350).

Je kan de verhuurder misschien "overhalen" om uw borg terug te sorten, door te melden dat je niet zal nalaten om op alle mogelijke reviewsites te melden dat de verhuurder van de bepaalde vakantiewoning de borg onterecht inhoudt, zodat je potentiële huurders kan waarschuwen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

balleke
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 19 okt 2018 14:24

Het gaat over een nederlander en een belg die daar wonen en fungeren als "manager" voor het verhuren van huizen etc...
Ik denk inderdaad dat ik daar opgelicht ben en dat ik inderdaad meer ga kwijt zijn dan die 350 euro als ik stappen onderneem.
Hier word ik nu echt pissig van e, ze pikken letterlijk u geld en je kan bijna niets doen.

Dat van die reviewsites ga ik proberen

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 okt 2018 15:02

Als de verhuurder in Spanje woont, denk ik dat het sowieso onder Spaans recht zal vallen. Veel meer dan andere potentiële huurders waarschuwen voor de oplichtingspraktijken van de verhuurders (want daar lijkt het hier wel op, als ik uw verhaal mag geloven), ga je niet kunnen doen, vrees ik. Misschien helpt het om uw waarborg terug te krijgen.

Je kan een mailtje sturen met daarin bijvoorbeeld:
Beste,

ik ga niet akkoord met de inhouding van de waarborg, aangezien de schade waarover sprake niet aangericht is door ons. Bij deze wil ik u met aandrang vragen onze waarborg terug te storten, aangezien u geen geldige reden hebt om deze in te houden.

Als onze waarborg toch ten onrechte ingehouden wordt, zullen wij niet nalaten om op alle mogelijke manieren (alle review-mogelijkheden die we vinden op internet), potentiële nieuwe huurders te waarschuwen voor het feit dat jullie onterecht waarbrog inhouden, zodat zij niet in dezelfde situatie terecht komen als ons.

Graag zie ik uw reactie gegemoet.

Met vriendelijke groeten,
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”