ongewild extra persoon inschrijven

sofiake
Topic Starter
Berichten: 29

ongewild extra persoon inschrijven

#1 , 14 okt 2018 09:46

Allen,

ik had/heb een huurcontract met een vrouw en haar zoon van 1 jaar (het contract, niet de zoon ;-)). Ik had 1 jaar genomen, omdat ik door verschillende mensen was "gewaarschuwd" maar ik hen toch het voordeel van de twijfel wou geven en het 1 jaar aanzien (het was vooral de oudste zoon die er niet mee kwam wonen die problemen geeft, de vrouw wou ik wel een kans geven) .. Maar ik heb het contract nu voor vervaldag toch opgezegd vanwege veel hinder voor de buren. Allemaal volgens contract, tijdig opgezegd. Vrouw vond het spijtig maar betaalt nog wel en doet niet lastig.

Nu vernam ik echter van enkele buren dat haar andere zoon daar ondertussen ook woont en via via heb ik vernomen dat hij daar nu ook wil gedomicilieerd worden. Omdat deze persoon gekend is bij het gerecht en ook op vorige adressen voor problemen heeft gezorgd had ik expliciet in het contract opgenomen dat er geen andere personen mochten gedomicilieerd worden.

Maar hij heeft nu dus een aanvraag gedaan blijkbaar, en de politie kan niet weigeren om hem te laten inschrijven blijkbaar als hij daar effectief woont.
Ik heb nu echter schrik dat hij er niet gaat uit zijn tegen vervaldag contract (1/12). Op het vorige adres was het ook die persoon die ze er maar heel moeilijk hebben uit gekregen.

Iemand tips ??
Ik dacht eraan om al via een verzoeningszitting bij de vrederechter dit aan te kaarten aangezien zij nu wel het contract schenden door er een extra persoon te laten wonen.

Kan ik op één of andere manier voorkomen dat deze persoon zich daar inschrijft ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 14 okt 2018 10:15

Als hij daar effectief woont, moet hij zich daar domicilieren, daar hebt u niets in te zeggen. Er is natuurlijk wel de optie van contractbreuk en u kunt op basis daarvan de overeenkomst laten ontbinden, maar als de opzeg al bezig is, haalt dat natuurlijk ook niet uit. Als hij er niet uit wil op het einde van de huur, gaat u daarvoor de procedure bij de vrederechter moeten volgen.

Franciscus
Berichten: 38593

#3 , 15 okt 2018 12:36

Bij gemeente al melden dat er niemand zonder uw toestemming mag ingeschreven worden. Ook de wijkinspecteur over die zaak aanpakken. Die kan controleren of er nog zaken zijn waarvoor de politie of een deurwaarder hem wil 'spreken'.

Reclame

Terug naar “Huren”