herstelverplichtingen huurder ingang contract
Geplaatst: 03 okt 2018 15:23
Beste,
Ik ben een brief aan het opmaken naar de verhuurder met meerdere klachten omtrent het huis. Al deze klachten zijn aanwezig sinds de ingang van ons huurcontract (1/09/2018). Nu vroeg ik mij af of de herstelverplichtingen van de huurder dan ook gelden? zoals de ramen, klinken en sloten die niet in orde zijn, moeten wij die vervangen of zijn zij er voor verantwoordelijk indien de voorgaande huurders van dit huis het niet onderhouden hebben? Dit is een lijst met alle punten.
- Onderhoud boiler: Water word niet warm/soms warm maar valt regelmatig terug uit
- Onderhoud douche: Tijdens het douchen ontstaat er een lek op de verdieping eronder
- Bij gebruik van sanitair of douche loopt er water door een lek in de afvoerbuis op de koer
- Chauffage kan niet geregeld worden in woonkamer: draaiknop ontbreekt
- Chauffage in grote kamer op 2 de verdieping hangt niet goed vast en werkt niet
- Beide toiletten lopen door: die in de badkamer werd reeds hersteld en hiervoor dient u enkel de kost van €18 te betalen voor het vervangen van de vlotter die versleten was. De 2de wc op de 1ste verdieping loopt enkel door wanneer het deksel erop zit dus dit moet ook opgelost worden.
- Er is grote schade bovenaan het raam van de slaapkamer op de 1ste verdieping: het gaat hem over rot hout dat aangetast is door een zwarte schimmel die bovendien schadelijk is voor de gezondheid. Ook verliest de kamer hier veel warmte door. Dit moet professioneel behandeld worden en terug afgewerkt.
- Er is een groot gat in de vloer van de slaapkamer op de 1ste verdieping: dit moet gedicht worden voor veiligheid en ongedierte.
- De muren op de zolderkamer zitten onder de schimmelvlekken, ook dit zou behandeld en herschilderd moeten worden om de kamer bruikbaar te maken. Ook is er een heel grote spleet boven een van de ramen waarlangs alle kou naar binnen komt, deze moet gedicht worden. Één van de ramen is niet afgewerkt.
- Over het gehele huis hangen de klinken vrij los en ontbreken er schroeven, dit moet gerepareerd worden.
- Het licht/schakelaar in de inkomhal werkt niet, dit is gevaarlijk en moet zo snel mogelijk opgelost worden.
- De keuken is verouderd en is aan vernieuwing toe. De kasten zijn gammel en versleten. Één van de lades kan er gewoon uitvallen. De grote kast is erg vuil vanbinnen en de achterwand zit los. Ook de muur achter de keuken heeft vochtproblemen. Er is momenteel geen mogelijkheid om onze vaatwasmachine aan te sluiten dus we vragen bij deze een akkoord om de kapotte grote kast al te verwijderen zodat er plaats is om dit te installeren.
- Slot van de voordeur is heel slecht bevestigd en deze sluit hierdoor niet goed, dit is gevaarlijk voor diefstal en er komt ook veel tocht door dus moet zo snel mogelijk opgelost worden.
- Wij ontvingen geen sleutel van de brievenbus dus hadden die graag zo snel mogelijk ontvangen. Indien de vorige verhuurder die kwijt is geraakt dient dit van zijn waarborg afgehouden te worden.
Ben ik in mijn recht met deze eisen of niet?
Ik ben een brief aan het opmaken naar de verhuurder met meerdere klachten omtrent het huis. Al deze klachten zijn aanwezig sinds de ingang van ons huurcontract (1/09/2018). Nu vroeg ik mij af of de herstelverplichtingen van de huurder dan ook gelden? zoals de ramen, klinken en sloten die niet in orde zijn, moeten wij die vervangen of zijn zij er voor verantwoordelijk indien de voorgaande huurders van dit huis het niet onderhouden hebben? Dit is een lijst met alle punten.
- Onderhoud boiler: Water word niet warm/soms warm maar valt regelmatig terug uit
- Onderhoud douche: Tijdens het douchen ontstaat er een lek op de verdieping eronder
- Bij gebruik van sanitair of douche loopt er water door een lek in de afvoerbuis op de koer
- Chauffage kan niet geregeld worden in woonkamer: draaiknop ontbreekt
- Chauffage in grote kamer op 2 de verdieping hangt niet goed vast en werkt niet
- Beide toiletten lopen door: die in de badkamer werd reeds hersteld en hiervoor dient u enkel de kost van €18 te betalen voor het vervangen van de vlotter die versleten was. De 2de wc op de 1ste verdieping loopt enkel door wanneer het deksel erop zit dus dit moet ook opgelost worden.
- Er is grote schade bovenaan het raam van de slaapkamer op de 1ste verdieping: het gaat hem over rot hout dat aangetast is door een zwarte schimmel die bovendien schadelijk is voor de gezondheid. Ook verliest de kamer hier veel warmte door. Dit moet professioneel behandeld worden en terug afgewerkt.
- Er is een groot gat in de vloer van de slaapkamer op de 1ste verdieping: dit moet gedicht worden voor veiligheid en ongedierte.
- De muren op de zolderkamer zitten onder de schimmelvlekken, ook dit zou behandeld en herschilderd moeten worden om de kamer bruikbaar te maken. Ook is er een heel grote spleet boven een van de ramen waarlangs alle kou naar binnen komt, deze moet gedicht worden. Één van de ramen is niet afgewerkt.
- Over het gehele huis hangen de klinken vrij los en ontbreken er schroeven, dit moet gerepareerd worden.
- Het licht/schakelaar in de inkomhal werkt niet, dit is gevaarlijk en moet zo snel mogelijk opgelost worden.
- De keuken is verouderd en is aan vernieuwing toe. De kasten zijn gammel en versleten. Één van de lades kan er gewoon uitvallen. De grote kast is erg vuil vanbinnen en de achterwand zit los. Ook de muur achter de keuken heeft vochtproblemen. Er is momenteel geen mogelijkheid om onze vaatwasmachine aan te sluiten dus we vragen bij deze een akkoord om de kapotte grote kast al te verwijderen zodat er plaats is om dit te installeren.
- Slot van de voordeur is heel slecht bevestigd en deze sluit hierdoor niet goed, dit is gevaarlijk voor diefstal en er komt ook veel tocht door dus moet zo snel mogelijk opgelost worden.
- Wij ontvingen geen sleutel van de brievenbus dus hadden die graag zo snel mogelijk ontvangen. Indien de vorige verhuurder die kwijt is geraakt dient dit van zijn waarborg afgehouden te worden.
Ben ik in mijn recht met deze eisen of niet?