afrekening watergroep

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: afrekening watergroep

#16 , 03 okt 2018 13:28

Het formulier dat de TS naar de watermaatschappij opstuurt om de afrekening te maken, vermeld ook de meterstand die de TS op het moment van het verlaten van de woning overgeschreven heeft. Normaal moeten oude huurder en nieuwe huurder of eigenaar van de woning, beiden dit document tekenen voor akkoord. De watermaatschappij zal die meterstand normaal nemen om de eindafrekening te maken.

De TS kan dit best even dubbel checken op zijn afrekening: komt de vermelde meterstand / het verbruikte volume, effectief overeen met de meterstand op het door hem ingestuurde formulier? Indien dit overeenkomt, zal bovenstaande stelling niet kloppen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#17 , 03 okt 2018 13:40

Ik vermoed dat het document enkel door TS is ondertekend. Dat is een eenzijdige verklaring zonder bewijskracht. De verhuurder had mee moeten ondertekenen om tegenstelbaar te zijn, wat blijkbaar niet is gebeurd. In die gevallen stuurt de watermaatschappij een telleropnemer nadat één van de partijen een formulier heeft ingediend. Is alleszins zo in mijn regio.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 03 okt 2018 13:58

Ik denk dat we beter even de antwoorden van de TS afwachten, anders zijn we maar wat aan het speculeren... Dus belangrijkste om te weten is of de meterstand op de afrekening dezelfde is als wat de TS doorgegeven heeft.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#19 , 03 okt 2018 14:08

Inderdaad. Als dat laatste klopt dan
is er een andere reden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LailaM
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#20 , 03 okt 2018 16:37

Wij zijn ook huurder. Wij hadden op 8 maanden met 2 120 m3 verbruikt. Wij hebben toen ontdekt dat er probleem was met flotter. Nadat we deze vervangen hadden en bijgeregeld hadden ging ons waterverbruik omlaag. Wij zijn wel grote waterverbruikers : elke dag wasmachine en elke dag douche.

Maarten_Creemers
Topic Starter
Berichten: 59
Juridisch actief: Nee

#21 , 04 okt 2018 08:50

Neenee er is geen opvolger (mag niet meer verhuurd worden) en de ingave klopt. Dit heb ik gecontroleerd.

Heeft iemand ervaring met de ombudsdienst? Is dit misschien een gedacht? Want het enige dat de watergroep zegt is dat de berekening klopt en verder willen ze wel een controleur sturen maar dat kost weer meteen 250euro... En het enige dat die doet is kijken of de aflezing wel juist is gebeurt. Maar als heel dat spel daar verkeerd is aangesloten dan moet er toch meer gecontroleerd worden veronderstel ik

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#22 , 04 okt 2018 09:05

Als wat op de factuur staat overeenkomt met de meteropname die je zelf gedaan hebt, heeft de watergroep zijn werk goed gedaan. De ombudsdienst zal niet helpen, vrees ik, want je hebt het water sowieso verbruikt (in theorie). Het enige dat de ombudsdienst voor jou kan doen, is een betalingsplan voorstellen zodat je niet alles in één keer moet betalen, maar verbruik is verbruik en moet betaald worden. Dus tegenover de watergroep zelf kan je weinig beginnen.

Dus nu zijn er drie mogelijkheden:
1. Je hebt gewoon veel verbruikt.
2. Je zit zat een lek dat je niet opgemerkt hebt (bijvoorbeeld een kapotte vlotter in de WC waardoor die permanent een beetje blijft doorspoelen.
3. Uw meter meette het verbruik voor uw woongelegenheid EN nog een aantal andere woongelegenheden / waterverbruikers.

In geval van 1 kan je niets doen. In geval van 2 sta je ook niet zo héél sterk. Je kan dit moeilijk afschuiven op de verhuurder, want een verhoogd verwaterverbruik kan enkel jij als huurder opmerken (en dan melden aan de verhuurder).

Als we echter over 3 spreken, is het een andere zaak. Dan kan je naar de rechtbank stappen en eisen dat de andere woongelgegenheden hun deel in het waterverbruik betalen (rechter zal dan een redelijke verdeling maken, vermoed ik). Maar 3 moet je wel kunnen bewijzen. Dus zoals reeds gezegd: vraag bij de watermaatschappij op, of op dat adres jij de enige meter hebt, of er nog andere meters zijn. Als jij de enige meter hebt, is het vrij duidelijk dat jij voor alle woongelegenheden betaald hebt, denk ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”