Huurder weigert nieuwe radiator

adizal

Re: Huurder weigert nieuwe radiator

#16 , 03 okt 2018 11:31

Hartelijk dank voor alle reacties.


Vuur aan schouw mag wel in woonkamer. Dus dan wordt het wat moeilijk als de huurder in de woonkamer gaat slapen.

Daar hadden wij ook nooit bij stilgestaan tot we het zagen.

Ik begrijp wat jij wil aanmerken, maar op wettelijk vlak als jij met je materiaal in orde bent, is het voor jou afgesloten, de huurder doet en slaapt waar hij wil.
Gij kunt dat zien, maar ge kunt dat nooit wettelijk vaststellen en dat is ook uw taak niet als verhuurder..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86
Berichten: 2663

#17 , 03 okt 2018 22:58

Uw installateur heeft u leugens wijsgemaakt. Het zit ingebakken in de sector en dat is echt schandalig (materiaal voor een pano-reportage), de klachtendienst van de overheid neemt daar geen maatregelen tegen. Zij zeggen dat het goed is dat de controleur beter te streng is dan niet streng genoeg en zijn tevreden met een rechtzetting van de fout in plaats van de onkundige controleur te schorsen of te schrappen. De sector liegt en bedriegt om toch maar nieuwe toestellen te kunnen plaatsen.

U heeft nu een open toestel die de lucht voor zijn verbranding uit de ruimte haalt.

Er moet onderscheid gemaakt worden of dat het één met ttb of zonder ttb is.

Met ttb moet je een permanente onderverluchting hebben rechtstreeks naar buiten voor een slaapkamer, voor een living moet je ook een permanente verluchting hebben maar die mag onrechtstreeks (vb rooster in deur naar de gang en dan een rooster in de gang naar buiten).

Zonder ttb moet je een onderverluchting hebben rechtstreeks naar buiten en bovenverluchting rechtstreeks naar buiten.

de gaskachel werkt, het enige wat je moet doen is zorgen dat uw verluchting klopt.
Je zou in principe van buiten naar binnen kunnen boren als de huurder niet wil meewerken.

bosprocureur
Berichten: 6854

#18 , 03 okt 2018 23:13

Mooie oplossing (?), maar dan wel in theorie.

In de praktijk weet u ook dat het geen dag duurt voor zo'n verluchting afgeplakt wordt, desnoods met krantenpapier...

Been there, seen that...

En dan is er controle en wie is er in fout?

Inderdaad.

Reclame

KJ86
Berichten: 2663

#19 , 04 okt 2018 23:06

Dat is zo krom aan die woningcontroles.

Huurder maakt iets kapot, verhuurder wordt gestraft en moet het terug in orde maken en dan maar hopen dat het verhaald kan worden op de huurder;

Bij die woningcontroleurs zitten er spijtig genoeg heel veel met een serieus links gedachtegoed. Ze zouden evengoed het krantenpapier kunnen wegtrekken en niks quoteren.

Ze kennen de regels maar zijn persoonlijk van mening dat iedereen centrale verwarming ter beschikking moet hebben met een condenserende ketel, een goed geïsoleerde woning die tot in de puntjes is afgewerkt voor een huurprijs onder de vijfhonderd euro.

Ze zijn goed bezig, daar moet je niet aan twijfelen, er wordt massaal gecontroleerd en ik ben er zeker van dat over een tiental jaar een huurwoning in het algemeen volledig gerenoveerd zal zijn.

Wie gaat de arme mensen huisvesten? Zelf al deel je aan iedereen huurpremies uit, dan bestaat er nog altijd het risico dat een particuliere verhuurder de laagste klasse met hun sociale problematiek links laat liggen. Als je een laag rendement hebt door verplichte renovaties wil je de perfecte huurder;
Tot nu heeft het vastgoed altijd gestegen, veel instanties voorspellen een terugval. Wat gaat er gebeuren als de verhuurders geconfronteerd worden met een negatief rendement?
Mensen vinden verhuren vaak al te lastig als ze er op verdienen.

Ik hoop dat de politiek actie onderneemt en budgetten vrijmaakt voor extra sociale huisvesting want het zal nodig zijn.
De kans zit er natuurlijk in dat die niet vooruit kijken, particuliere huurmarkt kapot maken met strenge regels en gesubsidieerde huurmarkt inperken om kosten te besparen.

Iedereen wordt armer als je begint te rommelen aan het vastgoed,
De gegoede mensen verliezen het meest want zien hun rendement slinken
De middenklasse kan minder sparen voor een eigen woning want een groot deel van het loon wordt uitgegeven aan de huurwoning. Veel mensen moeten hun droom voor een nieuwbouwwoning opbergen om een bestaande woning te kopen en dan maar hopen dat ze het geld vinden om te verbouwen.
De armen die kunnen niets verliezen want hebben niets en kunnen gerust zijn dat ze in de toekomst ook niets zullen hebben.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 05 okt 2018 09:48

Voor een stuk een terecht betoog, maar het is een kwestie van evenwicht vinden. Vroeger was er totaal geen controle en stierven mensen letterlijk in hun huurwoning omdat deze totaal niet in orde was. Nu is de slinger naar de andere kant aan het doorslagen. Er zullen nog altijd controles zijn waarbij waanzinnige toestanden aan het licht komen, maar er zullen inderdaad ook goedbedoelende verhuurders getroffen worden door mogelijk misbruik van de huurders.

Zoals in zoveel zaken, is dit een slingerbeweging en moet er een goed evenwicht gevonden worden. Het is misschien niet ideaal, maar enige controle is toch wel nodig, denk ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Droes369
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#21 , 05 okt 2018 16:18

Het gaat niet om kachels die niet werken. Het gaat om waar ze hun zuurstof halen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#22 , 05 okt 2018 16:46

Het gaat niet om kachels die niet werken. Het gaat om waar ze hun zuurstof halen.
Uiteraard. Een kachel kan perfect werken, maar wel de inwoners van de huurwoning doden (ze sterven dan wel niet van de kou :twisted: ). Vandaar dat er voorschriften zijn...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”