kosten worden afgehouden van huurwaarborg

leengoethals
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

kosten worden afgehouden van huurwaarborg

#1 , 29 sep 2018 12:12

4 maanden geleden heb ik de huurwoning verlaten (na 3 maande correcte opzeg) en de sleutel afgegeven aan de verhuurder.
Na 4 maanden heb ik nog steeds mijn huurwaarborg niet terug ontvangen. Als ik bel met de eigenaar verhuurder meldt hij dat hij bezig is aan de afrekening nl gemaakte kosten na afgifte sleutel nl opkuis (niettegenstaande de woning volledig gepoetst was), her en der ontdekte schades niettegenstaande we samen rondgang hebben gedaan, doch er is geen plaatsbeschrijving opgemaakt.
Na een bezoek aan de verhuurder meldt hij me nu zelfs dat de gemaakte kosten hoger zullen oplopen dan de huurwaarborg en ik nog zal moeten bijbetalen. Kan de verhuurder/eigenaar na afgifte van de sleutel zo maar eenzijdig kosten maken en deze op mij verhalen?
Dank voor de reacties

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adizal

#2 , 29 sep 2018 12:51

Neen,
De eigenaar heeft geen enkel verhaal meer na ontvangst van de sleutels op het einde van de huurperiode.
Hij moet de volledige waarborg terugbetalen.
Bovendien wanneer de waarborg niet op een geblokkeerde rekening staat moet de verhuurder u de volledige huurwaarborg + de wettelijke intrest betalen.
Laatst gewijzigd door adizal op 29 sep 2018 13:07, 2 keer totaal gewijzigd.


Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 29 sep 2018 16:42

Heb jij een getekend document voor de sleutelteruggave?
Niet slim de PB niet te ondertekenen

leengoethals
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 okt 2018 18:39

Heb jij een getekend document voor de sleutelteruggave?
Niet slim de PB niet te ondertekenen

Volgens mij is het niet opmaken van een PB meer in het nadeel van de verhuurder

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 02 okt 2018 19:54

Als er geen uitgaande PB werd opgemaakt , heeft de verhuurder niets meer te vragen.
Stuur hem een AS en vraag de huurwaarborg onmiddellijk terug, gezien er geen uitgaande PB was.
Indien hij niet wil, zal je naar de VR moeten stappen


Terug naar “Huren”