Probleem met verhuurster

Missmakeup
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Probleem met verhuurster

#1 , 28 sep 2018 20:13

Hallo,

Ik heb al sinds 2016 problemen met de verhuurster. Bij het ondertekenen van mijn huurovereenkomst was het niet mevr zelf maar haar exman die zo gezegd de zaken waar nam. Dit is zelf nooit bevestigd door mevr of haar raadsman. Vanaf het moment dat ik hier introk waren er al problemen. En heb ik diverse herstellingswerken moeten laten uitvoeren amper een maand nadat ik mijn intrek had gedaan. Deze herstellingswerken waren weldegelijk voor de verhuurster echter nam de verhuurster en haar ex man geen verantwoordelijkheid zodat ik de kosten betaalde want zij weigerde de kosten te voldoen. In November van vorig jaar melde ik aan de ex man dat ik vocht en schimmelschade had dit door slechte ventilatie daar word enkel gereageerd op Ja dit is niet mijn verantwoordelijkheid dit gebouw is niet mijn eigen dom. een week later zit ik wel te verstaan 10 dagen zonder warm water en verwarming. Na de zoveelste boze berichten besluit de ex man van de verhuurster toch maar een technieker te sturen. Deze verklaard dat de woning zeer slecht is afgewerkt dat alles heel goedkoop is en dat de ketel al in geen jaren geen onderhoud meer heeft gehad er moet een nieuwe ketel in echter wil mevr dat niet betalen dus moet enkel het probleem opgelost worden zodat ik weer over warm water en verwarming zou beschikken. De technieker waarschuwt mij dat de herstellingswerken niet voor lange duur zal zijn. Ook maakt hij mij erop attent dat de schimmel en vocht schade een groot probleem is in de badkamer en tevens heel ongezond is. Ik zeg daarop zij weten ervan maar ze doen niets.
In februari van dit jaar komt 1 bewoonster er achter dat er iets mis is met de meterstanden wat blijkt dat de buizen verkeerd geinstalleerd zijn. De buizen van mij staan op de meterstanden van mijn buurvrouw en van de andere 2 bewoners geldt dit hetzelfde. Nadat er een confrontatie bestaat tussen alle huurders en de ex man van de verhuurster die zogezegd de zaken waarneemt loopt hij weg en reageerd hij nog in de laatste mail dat dit niet zijn probleem is maar van mevr en dat dit niet zijn verantwoordelijkheid is
Deze buizen staan dus al jaren verkeerd en betaalde ik de meterstanden van mijn buurvrouw en zij die van mij en zo ook met de andere bewoners. We horen helemaal niets meer. Intussen laten wij Eandis komen en in juli komen we er dan eindelijk achter wat er aan de hand is mevr de verhuurster en haar exman lijken met de noorderzon vertrokken. In Augustus wil ik weten hoe het zit met alles problemen hier. Want de deur van het terras is kapot sluit niet meer. De keukenkastjes vallen uitelkaar van ouderdom nog steeds geen reactie. Ineens vernemen alle huurders dat mevr in bewindvoering zit. En zij niet de financiele middelen heeft. Inmiddels is Iedereen zo boos in het gebouw dat alle huurders hebben besloten om de huur in mindering te brengen omdat er zoveel herstellingswerken zijn in ieder appartement. Is er nooit recuperatie gedaan voor de herstellingswerken die wij uit onze eigen zakken betaald hebben en dan nog niet te spreken over de energie kosten. Over mijn huurcontract heb ik ook een vraag. Ik heb deze nooit ontvangen omdat de borg destijds niet volledig betaald was in 2016 stond er nog 100 Euro open maar omdat ik zoveel herstellingswerken van 100den euros uit mijn eigen zakken betaald heb. Heb ik die 100 Euro borg niet meer betaald. Ik heb mijn huurcontract nooit ontvangen destijds werd er gezegd dat ik de borg nog niet volledig had betaald. Dus ik heb geen huurcontract in mijn bezit
Vorig jaar kwamen zij wel met een contract verlenging ik heb deze getekend mits zij overgingen op de herstellingswerken maar die belofte is nooit nagekomen en de belofte is enkel mondeling gebeurd. Natuurlijk heb ik wel de vele mails met de klachten
Recent zijn de andere bewoners van het gebouw ook bezig een zaak tegen de verhuurster op te starten. Is mijn huurovereenkomst wel geldig sinds ik vanaf het begin dat ik hier woon geen huurcontract heb ontvangen?
Vorige week zat ik weer zonder warm water en verwarming dit heeft 12 dagen geduurd niemand reageerde ook de bewindvoerder niet en heb toen zelf een technieker laten komen en de kosten betaald wat ik natuurlijk recupereer met de huurgelden. Deze technieker gaf ook aan dat deze woninig alles behalve inorde was en zei dat ik de gemeente het beste kon aanschrijven voor een inspectie te laten doen. Dat ik geen warm water en centrale verwarming had kwam weer van hetzelfde als vorig jaar. Iets wat ik wel weet is dat ik hier weg wel
Mevr komt haar afspraken niet na en deze week werden er zelfs dreigementen geuit tegen ons als huurders wat van de bewindvoerder afkwam dat wij gewoon de huur moeten betalen anders zou hij eens langs komen schreef hij.
Aangetekend schrijven met alle gebrekken en klachten is verstuurd naar de bewinvoerder van mevr want wij allen hebben geen adres van mevr
Wat kan ik of kunnen wij hieraan doen
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 sep 2018 08:43

Jullie zijn met ze'n allen verkeerd bezig. Werd er al eens een aangetekend ingebrekestelling naar de verhuurster gezonden?
Blijkbaar werd de communicatie tot nu toe enkel per telefoon een mail gevoerd.
Ook het gedeeltelijk inhouden van de huur is een verkeerd signaal. Rechters zien nl niet graag dat huurders zichzelf recht toekennen .
Jullie hadden al veel langer naar de Vrederechter moeten stappen. Die zal dan weliswaar een deskundige aanstellen, van wie jullie het voorschot zullen moeten voorschieten, maar dat krijgen jullie terug bij gelijk halen. Stap ondertussen naar de gemeente en laat een woningonderzoek uitvoeren. Kost niets. Gezien de vele problemen (defecte CV , gebrek aan WW, schimmel) is het mogelijk dat de woning onbewoonbaar wordt verklaard.

Missmakeup
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 sep 2018 10:58

Dat hebben wij wel gedaan echter werd er niet gereageerd. Ook hebben wij ieder als aparte bewoner een aangetekend schrijven gestuurd. Dit naar het immo kantoor maar daar werd niet op gereageerd aangezien er iedere keer werd gezegd door de ex-man van mevr die destijds mijn huurcontract ondertekende en zelf zei dat hij de zaken waarnam zolang mevr dit niet kon. Maar meneer zei iedere keer. Tja das niet mijn probleem hè het pand is niet van mij. pas eind augustus laat de dochter van de ex man van mevr de verhuurster per mail weten dat mevr in bewindvoering zit en de zaken waar neemt voorheen werd er door niemand gereageerd. En idd wij hadden eerder naar de rechtbank moeten stappen
De gemeente is inmiddels op de hoogte en komt volgende week. Dat wij het recht in eigen handen nemen??!! Ik zou u eens willen horen als u facturen betaald die niet voor u zijn bestemd maar wel honderden euro’s kost nog niet te spreken over de buizen die niet correct staan afgesteld van de energie meters. Inmiddels is deze geswitch met behulp van Eandis en een technieker die wij als bewoners hebben laten komen ook hier gaf de verhuurder en de bewindvoerder zich niet thuis en leek iedereen met de noorderzon te zijn vertrokken tot op het moment dat wij allen zeiden dat dit niet meer normaal was
U kunt toch begrijpen dat ik mijn gemaakte kosten voor herstellings werken retour wil
zien. Dit zijn facturen die oplopen in de duizenden euro’s. Ik weet bijna zeker dat ik deze bedragen nooit terug ga zien aangezien de verhuurster financiële problemen heeft en dit ook kenbaar gemaakt werd door een gefrustreerde bewindvoerder. Maar toch bedankt voor uw antwoord ik zal dit tonen aan de medebewoners van het gebouw

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 29 sep 2018 16:37

Dat wij het recht in eigen handen nemen??!! Ik zou u eens willen horen als u facturen betaald die niet voor u zijn bestemd maar wel honderden euro’s kost
En toch zal de VR dat niet graag horen. Je mag eenvoudig geen huur achterhouden, zelf al heb jij , volgens u , hiervoor een geldige reden. jullie hadden veel sneller moeten reageren als er pandproblemen waren, en onmiddellijk naar de VR stappen als bvb de CV niet meet werkte

Missmakeup
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 okt 2018 18:52

Nog een andere vraag gisteren ben ik erachter gekomen dat de persoon die zich voorstelde als verhuurder en het huurcontract ondertekende niet de daadwerkelijke verhuurder is en dit is ook niet juridische of schriftijk vast gelegd dat deze persoon tijdelijk zou optreden als verhuurder. Is mijn huurcontract wel rechtsgeldig en wat kan ik doen
Tevens heeft het immo kantoor onder haar naam mijn huurwaarborg vastgelegd en word de verhuurster in kwestie niet genoemd. Mag dit zomaar omdat Ik dacht dat altijd de verhuurster moet teken en het is het immo kantoor die destijds tekende voor de huurwaarborg en niet de eigenaar

Terug naar “Huren”