logeren op kot

Elisabethd
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

logeren op kot

#1 , 23 sep 2018 12:33

Ik woon op een studenten studio zonder domicilie, ik blijf hier wel doorlopen doordat ik bij mijn moeder geen slaapkamer heb (mijn kotbaas weet hier ook van en is er ok mee). Maar iedere zaterdag avond blijft mijn vriend overnachten, omdat we door zijn werk en mijn school/ studenten job elkaar anders amper zien.

Maar in mijn contract stond wel dat ik na 22u geen bezoek meer mag hebben.
Ik vroeg me af of ze het mag verbieden dat hij langs komt?
Ze had eerder wel al eens komen zeggen toen een vriendin van mij s'middags een koffie kwam drinken dat het een kot voor 1 persoon was... Toen was er niet eens sprake dat er iemand ging blijven slapen, ze kwam even op bezoek.

We voelen ons gewoon heel zwaar in de gaten gehouden, en het is niet meer fijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 23 sep 2018 12:40

Zo'n clausule is onwettig. Als je vriend wekelijks een keerjte blijft overnachten is er ook geen probleem. Kotbaas kan enkel stellen dat het een kot is voor 1 persoon. Dus als je lief er de helft van de week overnacht, dan is het niet OK.
Als de kotbaas je aanspreekt over bezoek of logees, ga niet in discussie en luister je gewoon. Als hij zou aankloppen en zou willen binnenkomen, meld je dat je het momenteel niet past, maar dat je zeker een datum en uur wil afspreken om aan de jaarlijkse controlerondgang te voldoen zoals de huurvoorwaarden voor studentenkamers ook voorschrijft.


Reclame

Terug naar “Huren”