Ik huur een appartement samen met mijn partner. Sinds afgelopen zomer sluit ons slaapkamerraam niet meer door een scharnier die stuk is. Twee vakmannen (aangewezen door de huurbaas) hebben vastgesteld dat het een defect is door veroudering. Conclusie: het raam moet vervangen worden, hier komt een hoogtewerker bij kijken en de kostprijs is hoog.
Op 16 juli is mijn eerste mail naar de huisbaas gestuurd om het probleem bekend te maken.
Daarna zijn op twee data de vakmensen komen kijken.
Op 11 september heeft hij de offerte ontvangen en mij hierover gecontacteerd. Hij wou dat ik instond voor een deel van de kosten omdat het zijn mening is dat wij het raam stuk gemaakt hebben met een bruuske handeling (hier is geen bewijs van). Ik heb de kosten dan ook geweigerd en verwezen naar het oordeel van de vakmensen.
Hij heeft vervolgens gevraagd op welke dagen ik het makkelijkste vrijaf kan nemen van het werk, waarop ik geantwoord heb.
Ondertussen is het 22 september en heb ik niets meer vernomen. Het probleem dat wij nu hebben is dat het ondertussen herfst is, en het wordt steeds kouder, ook in de slaapkamer.
Mijn vragen zijn als volgt:
Hoe lang mag de huurbaas wachten met de reparatie ?
Moet er ondertussen een compensatie zijn voor ons ?
Moet de herstelling binnen een bepaalde periode na vaststelling gebeuren ?
Alvast bedankt voor informatie/ hulp!