Overleden huurder, erfgenamen doen afstand van erfenis

Bourgeois Rik
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Overleden huurder, erfgenamen doen afstand van erfenis

#1 , 22 sep 2018 11:01

Beste,

Ik ben eigenaar van een appartement. Deze werd verhuurd.
Vorige week is de huurder overleden, hij had kinderen, maar heb ondertussen vernomen dat deze mensen zouden afstand doen van erfenis,daar er geen nalatenschap zou zijn.
( Nog niet iets officieel daaromtrent ontvangen. )
Nu mijn vragen :
- Wat moet ik aanvangen met de inboedel ?
- Welke stappen moet ik ondernemen om het app. terug te kunnen verhuren ?
- Wat met de huurwaarborg
- Kan ik ergens nog huur ontvangen voor de komende maanden ?
enz .....;

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3794

#2 , 22 sep 2018 20:54

Tot mijn spijt deel ik u nu mee dat u het ergste meemaakt wat een verhuurder kan meemaken.
U zult geen huur meer ontvangen, niets kunnen recupereren, maar kan ook niets doen met de woonst.
Huurwaarborg is van de huurder, en behoort ook tot de erfenis (die verworpen is).

U zult een aanvraag moeten indienen bij de rechtbank van eerste aanleg, die een curator zal aanstellen voor dit overlijden.
Deze zal bij alle schuldeisers (waar u nu ook tot behoort) de opbrengsten verdelen, en zal wellicht ook een openbare verkoop van alles dat er nog ligt organiseren.
Hoe dit exact moet, weet ik echter niet, mogelijks kan de griffie van de rechtbank u hierin verder helpen; hopelijk kan iemand anders op dit forum dit ook.

Reclame

Terug naar “Huren”