Niet gedomicilieerd wel huur betaald

Girlwithquestions
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Niet gedomicilieerd wel huur betaald

#1 , 20 sep 2018 18:45

Hallo iedereen

Ik woon sinds enkele maanden met mijn vriend samen. Omdat het voor mijn vriend voordeliger was om “alleen” te wonen heeft hij zich oo het adres ingeschreven en ik niet. Ik ben nog ingeschreven bij mijn ouders. Ik heb wel de huurwaarborg en elke maand de huur meebetaald. Op sommige maanden is de huur zelfs via mijn rekening overgeschreven. Nu gaat het niet meer zo goed tussen ons en ik zou graag in het appartement blijven. Ook aangezien ik weet dat mijn vriend het financieel niet aankan om de huur alleen verder te balen. Maar mijn vriend doet lastig en wil dat ik weg ga. Ook 90procent van de meubels is van mij.

Heb ik ondanks dat ik niet gedomicilieerd ben toch nog een kans om er te kunnen blijven?
Laatst gewijzigd door Girlwithquestions op 20 sep 2018 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 20 sep 2018 18:47

Als u er niet gedomicilieerd bent, kan hij u vandaag nog buiten zetten als hij dat wil.

adizal

#3 , 20 sep 2018 18:50

Tevens pleegt u domicilie fraude, door ergens te wonen waar u niet ingeschreven bent.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 sep 2018 19:31

Ge woont er niet officieel en je zou nog de meubels willen mee nemen ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 20 sep 2018 19:37

Op wiens naam staat het huurcontract?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 20 sep 2018 19:38

Kan perfect het zijn haar meubels en zijn woont er ...
Wonen is iets anders dan gedomicilieerd zijn. Het ene is art 15 grondwet het andere de administratieve regelgeving.
Gezien zij er woont kan er zelfs geen huiszoeking gebeuren zonder haar toestemming (indien het bij toestemming is).
Er blijven wonen is problematisch als de vriend u daar niet meer wil en niet op het contract wil ....
http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/4 ... 001_AC.pdf

Girlwithquestions
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 sep 2018 20:09

Ge woont er niet officieel en je zou nog de meubels willen mee nemen ???
De meubels zijn mijn eigendom... als jij iets achterlaat bij iemand thuis is het toch ook niet plots van die persoon?

Franciscus
Berichten: 38596

#8 , 20 sep 2018 20:14

Bezit is al een titel van eigendom zeker tot het tegendeel bewezen wordt.

eylis
Berichten: 8840

#9 , 21 sep 2018 15:37

Als de gegevens kloppen: jij hebt huurwaarborg betaald en 90% van de meubelen zijn van jou en je wil er verder blijven wonen, ook gezien je vriend het toch niet zou kunnen financieren er te blijven, denk ik dat je je best meteen laat domicilieren op het adres. Wat je eigenlijk algedaan zou moeten hebben. Want anders riskeer je nog dat hij op een dag de sloten verandert en je er echt niet binnenkan of zelfs mag én je ook je meubels kwijt bent...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 21 sep 2018 15:52

Op wiens naam staat het huurcontract?
Ik denk dat dit de belangrijkste vraag is op dit moment. Als het contract enkel op naam van de "bijna-ex" van de topic starter staat, denk ik dat de beste strategie is:
1. De meubels die eigendom zijn van de TS daar weg halen (best op een moment dat de vriend niet thuis is, zou ik denken).
2. Zo snel mogelijk iets anders zoeken om zelf te huren.

Als het contract op beide namen staat, zou de TS er zich kunnen laten domiciliëren, maar dit zal lastig zijn om dit zonder medeweten van de vriend te doen. De wijk agent zal immers sowieso langskomen om te verifiëren of de TS er ook daadwerkelijk woont.

In ieder geval, als het contract op naam van beiden staat, moet de verhuurder akkoord zijn om dit op naam van één van beiden te zetten. Als de verhuurder dit niet wil, zijn beiden verplicht om de huur te betalen (hoe ze dit onderling regelen, zal de verhuurder worst wezen).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

eylis
Berichten: 8840

#11 , 21 sep 2018 16:04

Poster kan zich perfect op dat adres domcilieren zonder dat haar naam op het huurcontract staat. En als de wijkagent langskomt, kan hij alleen maar vaststellen dat ze er echt woont. Ze woont er namelijk ook....Zo niet: stel dat ze nu in het geniep met de meubelen zou verdwijnen, kan ze nog van diefstal beticht worden: immers: ze is er niet gedomicileerd én haar naam staat niet op het huurcontract.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 21 sep 2018 16:14

Ze kan zich daar inderdaad proberen domiciliëren, maar als de wijkagent langskomt op een moment dat de vriend thuis is, en de vriend zegt: "Neen, mijnheer de agent, zij woont bij haar ouders. Hier liggen inderdaad wat spullen van haar, maar dat is enkel omdat ze hier af en toe verblijft. Ze woont hier niet, maar wel bij haar ouders. Kijk, het huurcontract staat enkel op mijn naam! Wij komen niet meer overeen en ze wil nu gewoon moeilijk doen!", wees dan maar zeker dat de wijkagent deze domiciliëring niet zomaar zal laten doorgaan!

Wat de diefstal betreft: als de meubels van de TS zijn, zal ze ook facturen hebben. Verder is "bezit" het eerste bewijs van eigendom. Dus als zij een sleutel heeft van de woning, en zij verhuist al haar meubelen naar bijvoorbeeld haar eigen huurappartement, dan mag de vriend de TS zoveel beschuldigen van diefstal als hij wil, hij gaat deze beschuldiging zeer moeilijk kunnen bewijzen. In tegendeel, de facturen die de TS heeft, zullen net bewijzen dat de meubels weldegelijk van haar zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”