ten onrechte huurwaarborg uit eigen zak betaald

koen999
Topic Starter
Berichten: 730

ten onrechte huurwaarborg uit eigen zak betaald

#1 , 14 sep 2018 12:18

ik verhuurde van 2007 tot 2011 een studio in gent.
bij afloop van het contract was ik in de veronderstelling dat de huurwaarborg in 2007 op mijn rekening werd geplaatst en dus betaalde ik die waarborg terug aan de huurder in 2011.
Nu blijkt echter dat de huurwaarborg op een geblokkeerde rekening werd gestort in 2007 en daar nog altijd zou op staan.
Maw destijds heb ik onterecht de huurwaarborg uit eigen gelden betaald.

Heb ik daar nog recht op ? of is de termijn verlopen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adizal

#2 , 14 sep 2018 12:23

Als het een geblokkeerde rekening is, dat staat toch op naam van uw huurder en u moet mede ondertekenen om deze huurwaarborg vrij te maken..

CityBird
Berichten: 792

#3 , 14 sep 2018 14:08

Dat is dom,

Als de huurder meewerkt is alles ok, anders mag je naar de vrederechter. Contacteer de bank met vraag welke procedure ze handhaven. Bij sommige banken moet je allebei persoonlijk aanwezig zijn, andere zijn tevreden met een document met handtekening van allebei.

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 14 sep 2018 14:16

In feite heeft de huurder correct gehandeld toen hij/zij de huurwarborg op een geblokkeerde rekening plaatste. Dat is volgens de huurwet. Dat u in het contract aangaf dat de huurwaarborg op uw rekening gestort diende te worden , was in feite een onwettelijke clausule. Tja, neem contact op met de huurder om in eerste instantie de vrijmaking van de huurwaarborg op de geblokkeerde rekening vrij te maken. Dan heeft u uw geld terug.

Terug naar “Huren”