huren van appartement

martintroch
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

huren van appartement

#1 , 11 sep 2018 08:43

Ik ben alleenstaand, ik probeer al een paar maand een appartement te huren, is het niet dat alweer een koppel voorgaat, dan is het wel een alleenstaande vrouw met kinderen die voorrang krijgt.
volgende doet zich voor: ik ga een appartement bezichtigen en de man van het immo kantoor zegt me dat hij de vervanger is van de dossierbeheerster die 2 weken op reis is.
het appartement valt zeer goed mee en ik vraag hoe ik het verder kan afwerken.
vult u maar een formulier in en stuurt u maar op naar het kantoor...ik ben er niet helemaal gerust in en vraag of er nog bezoekers zijn en of ik het niet beter het formulier persoonlijk in kantoor af geef.
nee geen probleem zegt hij, er is maar een bezoek voorzien de volgende donderdag en pas na terugkomst van de dossierbeheerster zal het verder worden opgenomen.
ik wacht evenwel niet en bel maandag terug, groot is mijn verbazing als er mij verteld wordt dat het appartement die ochtend verhuurd werd. ze excuseren zich meerdere keren, zeggen dat ze mij verstaan maar dat het nu jammer genoeg gebeurd is, kan ik hier iets mee...dit is ongelooflijk te gek voor woorden.
graag wat raad
mvg
martin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 sep 2018 12:07

Ik merk negens in uw verhaal dat er ook maar enige toezegging was om aan u te verhuren. Indien dat correct is heeft u juridisch geen poot om op te staan.

adizal

#3 , 11 sep 2018 16:22

Probeer zo min mogelijk via een immo kantoor te huren want dat is problemen opzoeken.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#4 , 11 sep 2018 20:47

Probeer zo min mogelijk via een immo kantoor te huren want dat is problemen opzoeken.

En waar slaat dat nu op ? :shock:

adizal

#5 , 12 sep 2018 10:23

Dat is alleen waarheid mijnheer bosprocureur , ik kan ze op 2 handen niet meer tellen de immo kantoren die ik ken die hun klanten belazeren....

KJ86
Berichten: 2663

#6 , 12 sep 2018 13:42

Veel mensen durven niet rechtstreeks aan een kandidaat zeggen dat die persoon niet in hun profiel past.
Het is gemakkelijker om een smoesje te gebruiken of een systeem zoals dit. Als je toch rechtstreeks durft te zeggen dat je de huurder niet moet, kan je ofwel een half uur discussiëren waarom dat die persoon niet bij de woning past of je mag verbale agressie verwachten.
Simpele OK en vertrekken naar de volgende doen ze niet.
Raar maar waar.

juridische database
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Google+ Twitter

#7 , 12 sep 2018 14:12

Zolang u niet op papier heeft dat het appartement aan uw wordt verhuurd, heeft u geen poot om op te staan...

Terug naar “Huren”