huurder verdwenen zonder adres

MoniqueV
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

huurder verdwenen zonder adres

#1 , 11 sep 2018 00:19

In juni vorig jaar verhuurde ik mijn huis met een 9 jarig contract bestemd tot hoofdverblijfplaats van de huurder.
Ik liet het registreren.
Bij bijzondere voorwaarden staat dat de huurdster het huis zou laten bewonen door haar mama. Zij regelde alle zaken voor haar oude moeder, wat ik toen begrijpelijk vond.
Na enkele maanden begonnen de betalingsmoeilijkheden. Ondertussen staan er ook 3 firma's op het adres van dat huis, alhoewel in het huurcontract staat dat dit niet mag. Deze firma's zijn blijkbaar aan't failliet gaan want er komen voortdurend deurwaarders.
Ik wil het huurcontract laten ontbinden via het vredegerecht maar moet bij dit verzoek een getuigschrift van woonst van verwerende partij voegen.
Op het adres dat de huurster vermelde in het huurcontract is zij uitgeschreven sinds februari ,en de stad kan mij dus geen nieuw adres geven. Vandaag ging ik op het gemeentehuis hier vragen of zij mij konden helpen , maar ze is nog nergens terug ingeschreven . Haar mama die mijn huis bewoond wil en mag van haar dochter niet zeggen waar die verblijft.
Hoe pak ik deze situatie best aan ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 11 sep 2018 01:19

beste lijkt mij om een deurwaarder de woonst te laten betreden en te laten vaststellen in pv dat de bewoonster vertrokken is

spijtige is dat u alle kosten hiervan zal moeten voorschieten

eens de vaststelling ervan gebeurd is kan u de ontbinding van de overeenkomst vragen aan de vrederechter

reintje
Berichten: 86

#3 , 11 sep 2018 08:54

beste lijkt mij om een deurwaarder de woonst te laten betreden en te laten vaststellen in pv dat de bewoonster vertrokken is
Denk dat de mama er nog woont...

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#4 , 11 sep 2018 15:01

als de moeder thuis is al de deurwaarder langskomt, dan hebt u bewijs dat zij daar wel degelijk nog woont en zou u bijgevolg haar op dat adres in theorie kunnen dagvaarden

als ze dan niet komt opdagen bij de vrederechter zal deze de zaak naar alle waarschijnlijkheid in uw voordeel uitspreken

MoniqueV
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 sep 2018 19:37

dankjewel voor de reacties.
Voor de duidelijkheid: de huurder is de dochter en de bewoonster is de mama ( en nu op papier ook de 3 firma's). De dochter is met de noorderzon verdwenen.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#6 , 11 sep 2018 20:14

deurwaarder kan normaal gezien ook achter het adres van de dochter komen, wederom kosten die u moet voorschieten

zelfs als de deurwaarder de dochter niet zou kunnen vinden, is dat geen bezwaar om het contract te laten ontbinden wegens huurachterstand en het niet naleven van de contractuele bepalingen

als de dochter alle contact heeft verbroken met haar moeder, zal het vermoedelijk aan het ocmw zijn om een oplossing te zoeken voor de moeder

MoniqueV
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 sep 2018 21:04

Dankuwel !
zal ik dan eerst een deurwaarder raadplegen of eerst naar het vredegerecht gaan?

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#8 , 11 sep 2018 22:36

beste lijkt mij dat u eerst de deurwaarder de opdracht geeft om het adres te achterhalen van de dochter

als er een gekend adres is haar aangetekend in gebreke stellen en betaling van de achterstallige huur eisen binnen 14 dagen (of met deftig voorstel komen)

kans lijkt mij niet onbestaand dat dit schrijven niet zal opgehaald worden, dan bewaard u de omslag ongeopend en het verzendbewijs

als er toch geen gekend adres is en het word vastgesteld dat ondanks de bewoning er een huurachterstand is, de ontbinding van het huurcontract vragen, het is spijtig voor de moeder, maar als u niks doet loopt de achterstand op en loopt u huurinkomsten mis

MoniqueV
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#9 , 12 sep 2018 23:11

Danku, dat zal ik doen.

Terug naar “Huren”