verhuurder wil schilderen in mijn opzegperiode

matizke3107
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verhuurder wil schilderen in mijn opzegperiode

#1 , 03 sep 2018 13:46

Beste,
Ik heb een vraag hieromtrent.
Eind augustus zeg ik mijn appartement op met een aangetekend schrijven naar de verhuurder en naar de immo
Hier staat duidelijk in vermeld het appartement vanaf oktober kan verhuurd worden, dus dat ik met mijn meubels verhuis in september.
Ik zie vorige week mijn appartement op verschillende websites staan te huur vanaf november en niet oktober.
De immo zegt mij dat de verhuurders alles willen laten beschilderen en daarom dat ze de tijd nodig hebben. Ik zeg hen dat dat niet wettelijk is, dus dreigen ze met te zeggen dat ik dan maar gewoon tot eind november betaal. De makelaar van de immo zegt mij, als je er sneller uit bent in september, dan hebben zij nog de tijd om het te schilderen in september, zodat het kan verhuurd worden in oktober. Ik doe dat, ik zeg tegen de makelaar en tegen de verhuurder dat ik er volgende week uit ben en dat ze het kunnen verhuren vanaf oktober, maar er komt geen reactie en het blijft te huur staan vanaf november.
Is het wettelijk dat zij mijn sleutels krijgen om te schilderen in de opzegperiode?
Is het wettelijk dat zij mogen schilderen in mijn opzegperiode en dat ze het pas later te huur zetten zodat alles geschilderd is?

Mijn opzegperiode is september/oktober/november.

Dank bij voorbaat
Wendy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 sep 2018 14:29

Als uw opzeg van september tot novermber is, kan er pas terug verhuurd worden vanaf december, en heb jij gedurende die drie maanden van uw opzeg nog het volle genot van uw huurwoning. Je zal uiteraard die drie maanden wel nog steeds huur moeten betalen.

Ik heb de indruk dat u met de verhuurder iets overeengekomen bent dat u geen huur meer moet betalen als de woning vroeger kan verhuurd worden, of iets dergelijks? Dat is een gunstmaatregel van uw verhuurder, maar hij is daar helemaal niet toe verplicht.

Spreek dus duidelijk af met de verhuurder wat je wil:
1. Ofwel wens je niet dat hij tijdens uw opzegperiode in uw appartment komt, en betaal je tot en met november huur.
2. Ofwel kom je iets anders overeen waardoor je NIET tot november huur moet betalen, bijvoorbeeld dat je de verhuurder in september of november mogelijkheid geeft tot schilderen en je dan ook geen huur meer betaald voor december (en eventueel ook november).

Aan jou de keuze, maar laat die afspraak wel duidelijk op papier zetten.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Huren”