Huurovereenkomst

Saninxe
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huurovereenkomst

#1 , 03 sep 2018 11:19

Ik heb even wat raad nodig . Sorry dat ik u daar mee lastig val. Ik heb namelijk een zus die na het overlijden van mijn papa bij mijn moeder is gaan inwonen( sinds maart 2016) wat wij heel fijn vonden. We hbb met ons 4 ( mama, mijn broer en mijn zus en ik een papier opgesteld dat zij 250eu op mama haar rekening moet storten voor kost en inwoon= haar domicilie dus). Nu ze is niet veel bij mama en woont meer bij haar vriend. Vanaf deze maand ( daarvoor altijd +/- correct betaald) wil ze niet meer betalen omdat ze wil weten waar haar 250eu word voor besteed op mama haar rekening en ze wil van 3 jaar terug de inkomsten en uitgaven op papier zien van mama en papa hun rekening. Ik ben volmachthouder van haar rekening( dit is zo beslist door hun en ondertekend door iedereen op de bank) . Moet ik, en mag zij zomaar alles gaan bekijken en opvragen op de bank ook al is mama nog verstandelijk goed? En als wij onder ons een papier hbb opgesteld van betaling maandelijks mag zij daar zomaar mee stoppen? Haar meubels staan bij mama! Heb toch graag wat advies want ik weet niet meer wat mag en moet. Sorry

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 sep 2018 12:06

Voor zover de erfenis na het overlijden van uw vader is afgehandeld, dient uw zus geen inzage te krijgen in de financiën van uw moeder. Waar uw moeder haar geld aan spendeert is haar zaak, niet die van uw zus.

Als uw zus liever bij haar vriend gaat wonen, is ze vrij om dat te doen en kan ze stoppen met betalen voor kost en inwoon bij uw moeder (tenzij het hier over een wettelijk huurcontract zou gaan).

Saninxe
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 sep 2018 13:16

Beste,
Ze blijft bij mama wonen. maar wil niets betalen tot ze inzage krijgt in de financiën van de moeder. Wij hebben een gewoon papier ondertekend dat zij huur moet betalen tot ze uit vrije wil weggaat of als de mama nr een rusthuis gaat. Dan mag ze tot ze iets gevonden heeft en het huis van mama nnog niet verkocht is blijven . Dus ze betaald nu niets en toch is haar domicilie en meubels nog aanwezig. Moeilijje situatie dus..

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 03 sep 2018 16:36

Stuur haar een aangetekende brief met een ingebrekestelling. Zij heeft geen uitstaan met de rekeningen van de moeder, en haar te betalen huur hangt er ook niet vanaf.
Als ze niet wil betalen, en ook niet wil vertrekken, zal je naar de vrederechter moeten (met een familieruzie in het vooruitzicht)

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 03 sep 2018 19:50

En meldt haar indien ze daar niet meer woont ze ook bij de gemeente zal uitgeschreven worden met als nieuw adres
- ofwel zegt u dat u dat niet weet met alle gevolgen van dien
- ofwel met opgave van adres van haar vriend en dan wordt ze ambtshalve daar ingeschreven. Deze laatste werkwijze laat de procedure wel weken langer duren gezien dan eerst moet nagegaan worden of ze daar werkelijk woont.
AACB heeft op alles gevolgen en zeker op haar post - en later ook op ziekenkas - autoinschrijving enz enz
Pas na verwijderen van adres vervalt haar betalingsplicht.

Voor de rest zie boven
PS niet vergeten de sloten dan te wijzigen.

PSPS laat uw zus eerst eens neutraal advies inwinnen voor ze dit allemaal op gang brengt.

Terug naar “Huren”