Plaatsbeschrijving

Kanny
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Plaatsbeschrijving

#1 , 03 sep 2018 10:05

Ik ben zonet verhuisd, de huisbaas van het oude pand wil ons kosten opleggen van schade die is berokkend nadat wij uit het pand vertrokken zijn en dus ook niet door ons is veroorzaakt. Vermits er nog geen 2de plaats beschrijving was gebeurt na uittrede kunnen wij dat niet aanvechten.

Nu echter wat wel in ons voordeel speelt is dat de 1ste plaatsbeschrijving bij intrede is gebeurt zonder onze aanwezigheid en tevens niet volledig was (de kelder werd onder andere hier niet in opgenomen), hierdoor hebben wij, toen wij de deze aankregen, die betwist en de aanpassingen door gemaild. Echter hierop hebben wij nooit antwoord gekregen en dusdanig hebben wij ook de plaatsbeschrijving nooit ondertekend.

Nu is mijn vraag voornamelijk, hoe vind ik waar die plaatsbeschrijving geregistreerd staat en kan ik deze zelf online inkijken om na te gaan of deze aanpassing al dan niet is bijgevoegd.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 sep 2018 12:04

Die PB werd geregistreerd op dezelfde plaats als waar uw huurovereenkomst geregistreerd werd. Ze maken samen 1 geheel uit.
Nooit een PB laten opmaken een paar dagen nadat je het huis hebt verlaten en zeker als je de sleutels al hebt afgegeven. Komt altijd miserie van.

Kanny
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 sep 2018 14:34

En hoe kan ik vinden waar deze geregistreerd staat?
Net men huurcontract zelf wel gevonden via Myminfin (deze had ik zelf ook nog wel).
Maar hier staat niets over het PB.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 03 sep 2018 16:43

Bel even naar dat betreffende registratiekantoor. Mogelijks werd de PB afzonderlijk niet geregistreerd.
Op de site van Myminfin staan enkel maar de huurcontracten, niet de PB

Terug naar “Huren”