Onmogelijk huurwoning te vinden

joradson
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Onmogelijk huurwoning te vinden

#1 , 31 aug 2018 22:36

hallo allemaal!

Mijn vriend en ik zijn ondertussen twee jaar samen, wonen allebei (hij is 21 en ik 20) nog bij onze ouders en hebben werk. Hij heeft een vast contract van onbepaalde duur met ongeveer 2100€ per maand en ik werk via interim al een goed jaartje bij het zelfde bedrijf zonder onderbreking met ong 1900€ per maand.

Nu zijn we al een maand of twee op zoek naar een appartementje te huren van maximaal 700€ per maand, met en zonder tussenkomst van immo, maar we krijgen constant te horen dat ze het niet willen omdat we nog jong zijn en ik via interim werk.

Hoe kan ik aantonen dat we echt wel betrouwbaar zijn en blijven werken? We willen echt graag alleen wonen!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 31 aug 2018 22:41

Geen idee.
in mijn kennissenkring nu ja waren iets ouder maar toch alleenstaande dame met twee kinderen net aan het werk als opvoedster had binnen de maand een woning. Haar vriend contractuele jaarlijks verlengbaar bij overheid niveau C is daarna bij haar gaan wonen maar stond niet bij op het origineel contract.

KJ86
Berichten: 2663

#3 , 31 aug 2018 22:55

Lijkt mij raar, het financiële kan geen probleem zijn. Met het maandelijkse inkomen (als het netto is) dat jij hier voorstelt, zitten jullie boven de gemiddelde Belg. Op de huurmarkt zitten jullie waarschijnlijk bij de besten. Het is echt kommer en kwel bij de huurders, hard werken voor een laagbetaalde job. Uw vriend verdient echt veel op zijn 21ste.