Onmogelijk huurwoning te vinden

Ellixhirion
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

Re: Onmogelijk huurwoning te vinden

#16 , 03 sep 2018 08:05

Ik sluit me aan bij KJ86.
Met jullie inkomen kunnen jullie zonder moeite een lening aangaan. als men 700EUR huur kan betalen kan je dit bedrag zeker in een lening steken ;). plus het is voor jullie.

Er zijn een aantal nette appartementjes tussen de 100K en 180K in Deurne, meetal met 2 a 3 slaapkamers.
Het extreme noorden van Deurne is wel een beetje te vermijden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 03 sep 2018 09:25

Maar verstop dan die tatoo's als je een lenig ga vragen bij de bank.

tira00
Berichten: 929

#18 , 03 sep 2018 09:55

Maar verstop dan die tatoo's als je een lenig ga vragen bij de bank.
Dacht dat de Middeleeuwen voorbij waren....

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6857

#19 , 03 sep 2018 10:03

Maar verstop dan die tatoo's als je een lenig ga vragen bij de bank.
Dacht dat de Middeleeuwen voorbij waren....

De middeleeuwen zijn al een tijdje voorbij, inderdaad.

Maar je kan er niet om heen dat het een eerste indruk nog altijd belangrijk kan zijn. Iemand die een kredietdossier moet voorbereiden (van de kant van de bank uit dan), zal m.i. altijd wat beïnvloed zijn door een indruk die hij heeft van de vrager, een eventueel minder gevoel.... En zoniet, dan is hij echt niet goed bezig.

In nog wat grotere mate zal dit gelden voor wie zijn woning ( toch nog altijd wat meer waard dan een doorsnee P*rsche) aan u moet toevertrouwen.
Trouwens, om bij het voorbeeld van die dure auto te blijven, die wordt ook grondig voorbereid en opgepoetst om er op z'n best voor te komen...

mjers
Berichten: 1788

#20 , 03 sep 2018 11:09

@ Minerf

Toffe opsomming!

@ Joradson

Als ik jullie was, zou ik beginnen zoeken voor een woning te kopen. Een kleine woning (100 000 à 150 000), die je kan afbetalen (eventueel stelselmatig kunt verknutselen) om dan over een tiental jaar met winst te verkopen om een mooie nieuwbouw aan te schaffen.
Dit is inderdaad DE manier om nog een nieuwbouw te kunnen aanschaffen op een jonge leeftijd. Een degelijke nieuwbouw kost al vlug 350 0000 euro, eigenlijk een onmogelijke prijs voor starters. Tenzij je voor de komende 30 jaar 1500 euro per maand wil afbetalen... dan zit je al vlug aan 200 000 euro aan interesten, zonde uiteraard.

joradson
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#21 , 04 sep 2018 11:48

@ Minerf

Toffe opsomming!

@ Joradson

Als ik jullie was, zou ik beginnen zoeken voor een woning te kopen. Een kleine woning (100 000 à 150 000), die je kan afbetalen (eventueel stelselmatig kunt verknutselen) om dan over een tiental jaar met winst te verkopen om een mooie nieuwbouw aan te schaffen.
Dit is inderdaad DE manier om nog een nieuwbouw te kunnen aanschaffen op een jonge leeftijd. Een degelijke nieuwbouw kost al vlug 350 0000 euro, eigenlijk een onmogelijke prijs voor starters. Tenzij je voor de komende 30 jaar 1500 euro per maand wil afbetalen... dan zit je al vlug aan 200 000 euro aan interesten, zonde uiteraard.

Dan was ons origineel plan, maar aangezien de thuissituatie een beetje onverdragelijk werd wilden we zo snel mogelijk alleen wonen.

Dus zelfs als we huren blijven we doorsparen.

En over de tattoages, ze zijn bedekt als we naar een afspraak gaan. Het enige zichtbare is een kleintje op mijn vinger.

Ik blijf positief, het zal uiteindelijk wel lukken!

Minerf
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#22 , 04 sep 2018 18:23

Voor mij is een kandidaat huurder een partij waar ik op lange termijn een zakelijke relatie met zoek aan te gaan.
Als je je als huurder ook zo opstelt dan denk ik dat je de juiste mindset hebt.

Als je nog voor je een contract hebt al moeilijker bent dan een schoonmoeder stel ik me voor dat het na het tekenen van het contract helemaal irri gaat worden. Dat is dan nog zonder dat er een probleem zou opduiken waarover mss nog meer irritatie zou kunnen ontstaan.

Nog een vraagje, verwachten jullie huisdieren te houden?

joradson
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#23 , 05 sep 2018 14:08

Voor mij is een kandidaat huurder een partij waar ik op lange termijn een zakelijke relatie met zoek aan te gaan.
Als je je als huurder ook zo opstelt dan denk ik dat je de juiste mindset hebt.

Als je nog voor je een contract hebt al moeilijker bent dan een schoonmoeder stel ik me voor dat het na het tekenen van het contract helemaal irri gaat worden. Dat is dan nog zonder dat er een probleem zou opduiken waarover mss nog meer irritatie zou kunnen ontstaan.

Nog een vraagje, verwachten jullie huisdieren te houden?
We zijn ongeveer de makkelijkste die er zijn, we willen geen kinderen en mijn vriend is allergies voor honden en katten haar. Misschien een goudvis of twee ooit!

Ik denk dat het eerder is omdat we jonge mensen zijn, met een aantal festivalbandjes van deze zomer nog aan onze polsen, en dat dat misschien een indruk geeft dat we lawaaierig gaan zijn. (ookal spenderen we een groot deel van onze vrije tijd door slapend of met een koptelefoon op achter de computer, dus veel geluid zou er niet komen).

joradson
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#24 , 06 sep 2018 11:52

ik wil iedereen hartelijl bedanken voor de tips en reacties,
we hebben net bericht gekregen dat we geselecteerd zijn voor een mooi appartementje!

bosprocureur
Berichten: 6857

#25 , 06 sep 2018 17:22

Fijn.

Ook bedankt om iedereen een update van het probleem te geven.

Didymus
Berichten: 2061

#26 , 06 sep 2018 20:09

Nooit wanhopen. Met een dergelijk profiel stond het in de sterren geschreven dat jullie snel iets zouden vinden. :)
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Huren”