ivm huurcontract

saidd
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ivm huurcontract

#1 , 16 aug 2018 19:40

geachte

ik had graag eens een vraag gesteld het zit namelijk zo
ik heb samen gewoond in een huis waar ik alles betaalde omdat partner niks betaalde op dat moment dan haar eigen schulden
nu zware discutie gehad uit elkaar gegaan en heb toen gezegd ofwel blijft gy hier dan ben ik weg of wel blijf ik hier e n bent gy weg
wou de woonst dus niet verlaten dus heb ik een andere pand moeten huren heb hier ook contact opgenomen en aangetekend geschreven naar huis baas die wist hoe alles in elkaar zat
nu is zij voor ik weg ging al op gemeente geweest om mij te laten schrappen ambtelijk heb hier ook een brief van gekregen toe ik daar nog woonde dat de wijkagent dus een onderzoek ging doen
enigste reden dat dit gebeurd is was omdat ze via OCMW haar inkomste ging verhogen wat niet gaat als ik op dat adres sta ingeschreven vandaar achter mijn rug om dit geflikt
dus na al dat te weten ben ik dus een ander pand gaan huren we stonden er voor met twee op het contract doch ik heb alles alleen betaald kan ik bewijzen ook wat doet de huisbaas nu dat zij daar is blijven wonen aan mij drie maanden huishuur nog vragen kan dit zomaar?
daar er eigelijk niet veel is veranderd dan ik die het pand moest verlaten omdat zij ni wilde vertrekken kan ik daar iets tegen inbrengen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 16 aug 2018 20:49

Beste

lees hier eens : http://www.itarget.be/huurcontract/
u heeft gezamenlijk een huurcontract aangegaan. Het feit dat u een aangetekend schrijven richt ontslaat u niet van uw contractuele verplichtingen. zolang dat contract niet is aangepast (en de eigenaar is niet verplicht om dat éénzijdig te wijzigen) blijven beide contractuele huurders aansprakelijk.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 17 aug 2018 09:09

Ga naar de vrederechter. om u uit het huurcontract te laten schrappen als verhuurder dat niet vrijwillig wil doen. Je hebt toch die brief van de gemeente waarin ze u melden dat je er niet meer gedomicilieerd bent. Gebruik die dan ook.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 17 aug 2018 09:32

En moet de verhuurder zomaar akkoord gaan dat hij één van de twee partijen die instaan voor correcte huurbetaling (en voor evt huurschade onderhoud!) moet laten vallen? Zeker als dat dan nog diegene was die voor alles correct ingestaan heeft ?

Terug naar “Huren”