huurder vertrokken zonder opzeg of teruggave van sleutel

marieke03
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

huurder vertrokken zonder opzeg of teruggave van sleutel

#1 , 14 aug 2018 10:01

Onze huurder stopte met betalen van de huur 3 maanden geleden.Nu blijkt deze mevrouw naar het buitenland te zijn vertrokken zonder op te zeggen en zonder de sleutels terug te geven. Aangetekende brieven komen gewoon terug . Via messenger leest ze wel nu en dan mijn berichten, maar weigert contactgegevens door te geven. Wat kunnen we hier ondernemen om de woning zo snel mogelijk vrij te krijgen en de achterstallige huur te innen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adizal

#2 , 14 aug 2018 12:22

1- Welk contract had de huurder 2- Is het geregistreerd 3- Heeft u aangetekend gereageerd wanneer de huurder zijn huur niet meer betaalde.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 14 aug 2018 15:26

Je zal naar de VR moeten stappen om de huur te ontbinden. Zonder dat kan je niet binnen of opnieuw verhuren

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#4 , 14 aug 2018 17:03

als ik mij niet vergis kan u een deurwaarder de woning laten betreden om het vertrek van de bewoner te laten vaststellen

de kosten hiervan dient u helaas wel zelf voor te schieten en de kans dat u deze kan verhalen op de huurder lijkt mij helaas nihil

Franciscus
Berichten: 38601

#5 , 14 aug 2018 17:51

Zeker al met uw huurcontract naar gemeente gaan en haar huidig adres vragen. Indien dat nog op uw huurwoning staat ineens bij dienst bevolking vragen een onderzoek in te stellen.
Mogelijk aan vrederechter vragen bewarend beslag te laten leggen op haar Belgische bankrekening.

marieke03
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 aug 2018 10:32

Bedankt voor de antwoorden, zoals gezegd in het eerste bericht, aangetekende brieven komen gewoon terug, ze worden niet aangenomen of afgehaald. De mevrouw staat ook nog steeds ingeschreven op dit adres, dus ook daar lopen we vast. En de vrederechter?? Kan die iets beslissen als de 2e partij niet komt opdagen? Ik wil alvast een procedure opstarten via het vredegerecht ivm de achterstallige huur.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 15 aug 2018 12:06

Als jij aan de VR kan aantonen door aangetekende brieven, zal die de huur ontbinden. De brieven die terugkomen goed bijhouden en NIET openen.
De huurder onmiddellijk ambtelijk laten schrappen bij de gemeente.

Terug naar “Huren”