plaatsbeschrijving einde huur - discussie

Paco
Topic Starter
Berichten: 74

plaatsbeschrijving einde huur - discussie

#1 , 13 aug 2018 11:08

Hopelijk heb ik het niet nodig, maar zou toch graag weten hoe je moet handelen - als verhuurder -

1) wanneer de huurder niet akkoord gaat met de gemaakte opmerkingen i.v.m. de PB bij uittreden en indien er geen expert is aangesteld?

2) indien de nieuwe huurder dadelijk na het beëindigen van het huurcontract wil intrekken? Hoe kan men dan nog een vaststellingen van de - eventuele - schade
laten doorvoeren. Kan me voorstellen dat de vroegere huurder dan kan argumenteren dat niet hij de schade heeft veroorzaakt maar de nieuwe huurder? Foto's nemen is volgens mij niet voldoende omdat je de datum van opname foto kan manipuleren?

iemand enige ervaring ter zake?? :oops:
Paco

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 aug 2018 12:51

Maak een foto met een krant erbij van de dag zelf, of laat schade vaststellen door een deurwaarder

adizal

#3 , 13 aug 2018 15:07

Indien de vertrekkende huurder zich op het pb niet akkoord verklaart met de vaststellingen is de kous toch af.
Ze kunnen alleen onderhandelen over de eventuele schade die vastgesteld is in het uitreden pb dat u voor niet akkoord hebt ondertekend.

Reclame

Paco
Topic Starter
Berichten: 74

#4 , 14 aug 2018 10:12

Indien de huurder niet akkoord gaat met de opmerkingen is het ook ver van zeker dat hij het formulier voor 'niet akkoord' gaat tekenen. Volgens mij is de kans groter dat hij dan niet ondertekend.
de opmerking van mava105 lijkt me wel doenbaar in zo'n geval.

dank voor het meedenken!
Paco

adizal

#5 , 14 aug 2018 12:19

Dan bestrijdt u aangetekend de punten waar u het niet mee eens bent, verwijs naar de intredende plaatsbeschrijving als deze mankementen daar reeds instaan, neem foto's van de mankementen en sluit een afdruk ervan bij.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 aug 2018 15:11

Maak een foto met een krant erbij van de dag zelf
Wat is hier het nut van? Een verhuurder met een slecht karakter kan van nieuwe schade ook nog een foto nemen met de krant van toen.

Ik begrijp dat deze method enige bewijswaarde heeft voor tellers van nutsmeters, zodat er achteraf niet een hogere stand aangerekend kan worden. Maar bij huurschade zie ik er het nut niet van in.

Terug naar “Huren”