Vocht en electriciteitsproblemen

Francesco1985
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vocht en electriciteitsproblemen

#1 , 11 aug 2018 14:04

Beste,

Ik woon sinds 8 maanden in een huis in Sintruiden.
Nu blijkt dat er probleme zijn ivm de stroom waarbij er bijna nergens aarding is aangesloten en wij regelmatig een schok krijgen . De oudste zoon is vorige week nog effe eraan blijven hangen . Verhuurder beweerd dat alles in orde is .
Ook zit er in heel het huis schimmel en vocht. Op stijgend vocht bijna in elke meer.
Ook zijn de asbestplaten aan het doorzakken en aan het scheuren in de tuin op het afdak .

Ik wil met de kinderen hier zo snel mogelijk weg. Wat is de beste oplossing da ik hier geen maanden meer moet wachten en wat zijn mijn rechten .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 aug 2018 15:41

Je zal zoals iedereen een opzeg van 3 maanden moeten geven, en dan nog een verbrekingsvergoeding, waarvan de hoogte bepaald wordt door de tijd dat je er al woont. Opzeg tijdens het eerste jaar is 3 maanden vergoeding, tenzij het een contract van korte duur is (minder dan 3 jaar) Dan is een vervroegde opzeg niet mogelijk.
Stap gewoon naar uw gemeente en vraag en woningonderzoek. Daarna zal de woning al of niet ongeschikt tot bewoning worden verklaard of zelf totaal onbewoonbaar. De verhuurder heeft echter nog steeds een bepaalde tijd om aan de problemen te verhelpen. . Pas hierna zal je eventueel de woning mogen verlaten.
Begin er alvast mee uw verhuurder aangetekend in gebreke te stellen. Zonder dat aangetekend schrijven sta je nergens.

Reclame

Terug naar “Huren”