Problemen met huurwaarborg

Maggs
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Problemen met huurwaarborg

#1 , 10 aug 2018 18:21

Enkele dagen geleden plaatsbeschrijving bij uit treden van mijn huurwoning gehad. Volgens de expert zou ik 1000 euro moeten betalen. Mijn huisbaas heeft me goed in het zak gezet. We hadden mondeling afgesproken dat ik mijn laatste maand huur volledig moest betalen en dan de helft terug ging krijgen aangezien de huur altijd op de 14de wordt betaald. Nu blijkt na de plaatsbeschrijving dat ik toch niets terug krijg aangezien ik de sleutels nog had (huisbaas had geen tijd voor de sleutels te halen) In mijn ogen had de plaatsbeschrijving dan nooit mogen plaatsvinden. Opzeg was tot 1 augustus en nu betaal ik tot de 14de.

Punt 2: wegens de hittegolf en alleenstaande kon ik helaas niet verven, de verf was zelfs al aangekocht.
Ook de tuin was opgeruimd maar door het warme weer de afgelopen maanden is het gras niet meer groen en zijn er veel kale plekken (tuin was in begin van de huurperiode niet volledig met gras) en enkele kleine herstellingen (behuizing ledlampje, klein bakje frigo, het zifje van een kraan, deksel spoelbak was gevallen bij het maken van de vlotter en vertoont nu een barst maar is heel mooi gemaakt) hiervoor rekent de expert me 1000 euro aan. (Expert is een kennis van de huisbaas zonder dat ik het wist) nu hebben we tot een compromis kunne komen dat ik toch nog zal schilderen aangezien ik toch huur betaal tot de 14de. Zij zelf willen nu nog 300 euro voor die kleine herstellingen en de tuin. Zelf is mijn huisbaas zeer nalatig geweest tijdens mijn huurperiode. Beloftes bij intrede die niet gedaan zijn, een boiler die ze zelf maar in elkaar hebben geprutst, ik mocht geen technieker late komen en heb dus vrijwel vaak geen verwarming nog warm water gehad. Een dak die uiteen aan het vallen was die ze pas hebbe late maken toen ik verhuist was desondanks dat die werk mannen binnen zijn geweest en er nog geen plaatsbeschrijving plaats vond.

Nu is mijn vraag wat zijn mijn rechten als huurder? Ik heb helaas de plaatsbeschrijving ondertekend maar nu komen ze weer af met andere dingen die zogezegd niet inorde zijn... ik heb genoeg bewijzen dat mijn huisbaas nalatig is geweest en zelf niet omkeek naar zijn woning, zelf dat er nu word geprobeerd om nog meer geld af te nemen.

Kan dit zomaar allemaal gebeuren? Welke stappen kan ik nog ondernemen en in hoeverre krijg ik mijn huurwaarborg nog terug?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 10 aug 2018 18:55

In feite geeft u zelf de antwoorden:

"Ik heb helaas de plaatsbeschrijving ondertekend maar nu komen ze weer af met andere dingen die zogezegd niet in orde zijn... "

Dus:
1. wat in de plaatsbeschrijving staat is bindend voor u want u hebt getekend voor akkoord
2. met de ondertekening van de plaatsbeschrijving is alles afgehandeld en kan verhuurder met niets meer afkomen (ik ga ervan uit dat hij de plaatsbeschrijving ook al heeft ondertekend)
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

KJ86
Berichten: 2662

#3 , 11 aug 2018 00:01

Als de verhuurder nalatig is en je ondervindt er last van dan moet je dat aankaarten tijdens de huurperiode, achteraf zijn vijgen na Pasen.

Reclame

Terug naar “Huren”