Uithuiszetting

Smetske
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Uithuiszetting

#1 , 08 aug 2018 09:43

Naar aanleiding van aanhoudend nachtlawaai door een bovenbuur (sleept reeds 1 jaar en 3 maanden aan) hierbij volgende vraag:

ik ben huurder van een appartement op de tweede verdieping. De veroorzaker van nachtlawaai huurt een appartement op de derde verdieping. Sedert bijna anderhalf jaar zijn er al tientallen politietussenkomsten geweest, waarbij de politie de nodige positieve vaststellingen kon verrichten (met GAS-pv's tot gevolg). Ikzelf heb reeds contact gehad met de eigenaar van de appartementen. Hij erkent het probleem (gezien ik niet de enige klager ben) en heeft twee maanden geleden de zaak voorgelegd bij zijn advocaat. Wij wachten echter nog steeds op een antwoord. Een procedure tot uithuiszetting bij het Vredegerecht kan opgestart worden inzake aanhoudende overlast, zijnde het nachtlawaai (zo goed als wekelijks). Vraag is: kan ik als huurder de veroorzaker dagvaarden en dergelijke procedure opstarten of is dit enkel voorbehouden voor de verhuurder? De huurder wenst ons te steunen indien het tot een gerechtelijke zaak komt, maar wie dient effectief de procedure uithuiszetting op te starten? Bemiddeling is helemaal niet meer mogelijk, er is geen enkele medewerking noch verzoening mogelijk met de veroorzaker.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 aug 2018 11:10

Als huurder kan jij zeker een procedure bij de vrederechter opstarten tegen een andere huurder. Zeker als er al een aantal PV's werden opgesteld door de politie

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 08 aug 2018 14:13

Best is dat samen te doen alle klagers en verhuurder.
(gezien verhuurder advocaat heeft)
Zeker als de verhuurder ook nog eigenaar is van andere appartementen en als al die huurders tot de mede-klagers behoren ...
Vrederechter in uw beval best ineens dagvaarden ipv verzoening

Reclame

Terug naar “Huren”