Huurwaarborg

NickyVA
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huurwaarborg

#1 , 07 aug 2018 23:55

Hallo,

Ik heb een vraag over het terug krijgen van de huurwaarborg. Ik huur het appartement reeds 5 jaar. De eerste 2 jaar stond het contract op naam van men vorige partner en mij. Na de breuk ben ik in het app gebleven en heb ik een nieuw contract op mijn naam ondertekend.
Bij het eerste contract was een plaatsbeschrijving (op gemaakt door verhuurder), deze ondertekend door vorige partner, ikzelf en verhuurder.
Bij mijn nieuw contract is er geen nieuwe plaatsbeschrijving gebeurd.

Blijft de eerste plaats beschrijving ook gelden bij mijn nieuw contract of moest hij er een nieuw opmaken? Kunnen jullie me helpen?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 08 aug 2018 08:30

Is er bij uw tweede contract op een of andere manier verwezen naar de eerste plaatsbeschrijving ?

Strikt genomen, zeer strikt dan, was er m.i. bij het eerste contract een andere huurder (uw partner en u) dan in het tweede contract; in dat tweede was als huurder u alleen. Dus als er daar geen nieuwe beschrijving gemaakt is, zou men kunnen zeggen er is er helemaal geen.

Maar bij betwisting blijft die eerste plb toch altijd een sterke aanwijzing geven. Of zie ik dat verkeerd?

En dan die huurwaarborg, op welke naam stond/staat die ?

NickyVA
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 aug 2018 10:56

Er is geen nieuwe beschrijving opgemaakt, de huurwaarborg stond al van het eerste contract op mijn naam. Er is ook geen verwijzing naar een nieuwe of oude beschrijving in het contract.

Al vast bedankt voor uw antwoord



quote="bosprocureur"]Is er bij uw tweede contract op een of andere manier verwezen naar de eerste plaatsbeschrijving ?

Strikt genomen, zeer strikt dan, was er m.i. bij het eerste contract een andere huurder (uw partner en u) dan in het tweede contract; in dat tweede was als huurder u alleen. Dus als er daar geen nieuwe beschrijving gemaakt is, zou men kunnen zeggen er is er helemaal geen.

Maar bij betwisting blijft die eerste plb toch altijd een sterke aanwijzing geven. Of zie ik dat verkeerd?

En dan die huurwaarborg, op welke naam stond/staat die ?[/quote]

Reclame

Terug naar “Huren”