huisdier

milo123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

huisdier

#1 , 07 aug 2018 17:13

hallo,

wij overwegen om een appartement/woning te huren, we hebben echter een huisdier en merkten dat er veel panden te huur staan waar deze niet toegelaten zijn.

nu zou mijn vriend het huurcontract wel alleen tekenen en er zijn domicilie zetten.

ikzelf kan mijn domicile er niet zetten omwille van beroepsredenen en zou het huurcontract ook niet ondertekenen.

mag ik bij mijn vriend met mijn huisdier in de huurwoning waar geen huisdieren zijn toegelaten blijven overnachten?

heeft hier iemand een antwoord op?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 aug 2018 17:35

1 keer overnachten mag, om het af te lezen, maar als je daar meer blijft slapen en het overgrote deel van uw kleding ligt daar, is dat uw woonst en zal je u wel moet domiciliëren. Anders pleeg je domiciliefraude en daar staan alsmaar zwaaardere straffen op.

tira00
Berichten: 929

#3 , 07 aug 2018 18:56

Je mag daar best meer blijven slapen zonder dat je domiciliefraude pleegt hoor.
Beetje fel overdreven van die ene nacht.

Reclame

eylis
Berichten: 8841

#4 , 07 aug 2018 19:01

stel dat je in de week in je eigen woning verblijft en in het weekend bij je vriend gaat logeren, dan is daar niets mis mee. Veel mensen met een LATrelatie leven zo. Ze kiezen er bewust voor niet samen te leven, maar elk apart. En brengen wel tijd door met elkaar.

KJ86
Berichten: 2663

#5 , 07 aug 2018 20:37

Ik denk dat TS wil weten of dat de vriend zijn huisvesting kan verliezen als ze het huisdier meeneemt.

Ik zou het thuis laten, geen problemen zoeken.

Terug naar “Huren”