Hoge elektriciteitsfactuur studentenkot

StudentenKot
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hoge elektriciteitsfactuur studentenkot

#1 , 06 aug 2018 13:50

Hallo iedereen,

Ik ben een student uit Antwerpen en ik vertoef momenteel op een studentenkot waar ik maandelijks € 27,95 betaal voor de elektriciteit.
Het is nu het tweede jaar dat ik daar verblijf.

Vorig jaar werd mij een eindafrekening toegestuurd waarbij ik 30€ moest opleggen.
Dit jaar krijg ik een afrekening van de elektriciteit waarbij ik 1500€ moet bijbetalen. Ik betaalde reeds 300 euro aan maandelijkse voorschotten. Het totale kostenplaatje bedraagt 1800 voor de elektriciteit van een studentenkamer die nog geen 50 vierkanten meter groot is.
(Vorig jaar werd er een schatting gemaakt van mijn verbruik, dit jaar werd het effectieve verbruik aangerekend van de twee jaren)

Ik ben dit jaar ongeveer 3 maanden niet op mijn kot geweest en ook tijdens de weekends verblijf ik er niet.
Het enige wat momenteel elektriciteit verbruikt in mijn ijskast.
Ik viel achterover toen ik die factuur aankreeg.

Is er iemand onder jullie die hier ervaring mee heeft en weet welke stappen ik kan ondernemen?

Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes
Vincent

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 06 aug 2018 14:29

om te beginnen de factuur aangetekend protesteren

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 06 aug 2018 14:34

Zijn er individuele meters? Zo ja, bent u zeker dat er geen andere verbruikers op uw meter zijn aangesloten en dat de meter correct werkt? Volgende stap is het verbruik van die koelkast eens van naderbij te bekijken.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#4 , 06 aug 2018 15:07

al eens contact gehad met de huisbaas? Een tikfout met een O te veel is gauw gebeurd.

Bent u er ook zeker van dat er niet een of andere bijverwarming is blijven aanliggen ?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 06 aug 2018 15:34

Hoe werkt de verwarming? Nu niet nodig maar een paar maanden geleden wel.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 aug 2018 15:39

€1800 voor een jaar electriciteit van een kot? Zelfs als daarin ook vorig jaar verrekend zat (waarbij er maandelijks al €27,95 verrekend werd + €30 opleg aan het einde), kom je gemiddeld aan ongeveer €1080 electriciteit. Da's bijna evenveel dan wat ik jaarlijks betaal aan electriciteit EN gas voor een halfopen bebouwing met een gezin van 4 personen. Daar klopt dus iets niet, vrees ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 aug 2018 16:06

U krijgt een eindafrekening van de huisbaas of van een nutsmaatschappij?
Indien van de huisbaas, zijn er individuele meters?
Indien niet (maar ook indien wel) de berekeningswijze en facturen aan hem opvragen.

bosprocureur
Berichten: 6854

#8 , 06 aug 2018 16:42

Hoe werkt de verwarming? Nu niet nodig maar een paar maanden geleden wel.

het zou niet de eerste keer zijn dat een elektrische bijverwarming "vergeten" wordt.... :roll:

Terug naar “Huren”