Huurcontract

Madina
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huurcontract

#1 , 06 aug 2018 13:09

Ik heb een contract getekend voor een termijn van 3 jaar. Kostprijs huur: 1300 EUR/maand. De huurders hebben 6maand huur + 2 maand waarborg betaald. Na een maand 15/06 kreeg ik een aangetekende brief dat de huurders weg willen( ze kregen een sociale woning). De opzegtermijn start dus op 1/07. Ik zou graag willen weten of ik de waarborg als schadevergoeding zou kunnen houden en hoeveel geld ik hen moet terug betalen? Gezien ze het contract vroegtijdig stop willen zetten.
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 06 aug 2018 13:48

Begrijp ik goed dat de huurders daar sinds mei 2018 wonen, en toch al 6 x 1300 = 7800 € huur betaald hebben, + 1200 € waarborg, en dat zij hun contract van korte duur nu al vervroegd willen opzeggen (wat in principe niet kan) ?

De opzegtermijn start "DUS" op 1/07 ? Hebt u dit aanvaard ?

Er is nog iets dat ik niet goed begrijp : huurders die een maandhur van 1300 € aankunnen, en die plots een sociale woning kregen ?
Hier klopt iets niet, vrees ik.

Madina
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 aug 2018 11:13

Ja dat klopt, contract was voor 3 jaar getekend. Maar heb een maand later een aangetekende brief ontvangen.

Voor de opzegtermijn hebben wij niets aanvaard, maar deze start dan toch 1 juli als ze kiezen om de woning te verlaten?

Over hun sociale woning daar kan is spijtig genoeg geen antw op geven

Mvg

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6858

#4 , 07 aug 2018 12:05

Een contract van drie jaar kan je in principe niet eenzijdig opzeggen. Zonder meer. Niet als verhuurder, niet als huurder.

U kan in onderling akkoord verbreken mits een vergoeding die u overeenkomt, of u kan het overlaten aan de vrederechter.

Terug naar “Huren”