schimel huur appartement

cloetje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

schimel huur appartement

#1 , 05 aug 2018 10:11

Beste,

Ik weet niet als ik hiervoor bij jullie terecht kan ? Maar wij huren een appartement in Rumbeke. We hebben eigenlijk heel veel last van schimmel, niet nu in de warme periode maar in de winter krijgen we de volle lading,.. Vooral langs de buitenmuren (vanvoor in onze slaapkamer, berging en langs de ruiten) We hebben al meerdere malen onze huurbaas verwittigd maar er komt geen oplossing. Hij is wel al een keer met "ventilatie man Piet" zoals hij het noemt langsgekomen maar daar is niets van gekomen. Volgens ons is de ventilatie geen probleem maar het opstijgend vocht in de muren en de aluminium ramen in de living. Ons appartement was vroeger een groot "werk kot" maar is omgebouwd tot een kleinschalig appartement. We hebben ook nog klein beetje contact met de vorige bewoners die hebben ons jammer genoeg te laat verwittigd hoe de stand van zaken werkelijk is. Men is verhuisd van hier en heeft allemaal nieuwe meubels moeten kopen omdat die vol met schimmel aangeslagen waren. Omdat we zulke zaken willen tegengaan hebben we vochtvreters staan die jammergenoeg rap verzadigd zijn en geen soelaas brengen. We gingen het eerst zo laten maar we leggen toch elke maand 620€ voor een huis vol schimmel waar we steeds extra kosten aan hebben (vochtvreters, HGschimmelreiniger, kapotte schoenen en jassen,...)
Danku voor jullie hulp!

Hier enkele voorbeeldjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
cloetje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 aug 2018 10:48

Hier enkele foto's van de buitenmuren, waarvan ik denk dat het vocht binnenkomt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 05 aug 2018 11:45

Het is hier eigenlijk een forum waar je juridische antwoorden krijgt. Anders moet je naar een bouwforum gaan.
Juridisch kunnen wij u hier enkel maar de raad geven een woningonderzoek aan te vragen bij de gemeente. Schimmel is nl zeer ongezond,niet enkel voor uw inboedel, maar ook voor uw gezondheid. Mogelijks is er zelfs geen bouwtoelating.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 05 aug 2018 12:05

Inderdaad, zoals mava105 aanraadt, zonder verwijl een woningonderzoek aanvragen, en intussen zou ik al eens uitkijken om iets anders te kunnen huren. U hebt maar één gezondheid toch?

Dat u 620 € huur betaalt is geen argument. Een echt ongezonde woning mag men zelfs niet gratis aanbieden.
Laatst gewijzigd door bosprocureur op 05 aug 2018 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

cloetje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 aug 2018 12:25

oké dan zal ik me eens tot daar begeven. Danku voor de info !

Terug naar “Huren”