Mag verhuurder binnen tijdens werken?

Nicokaboem
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

Re: Mag verhuurder binnen tijdens werken?

#16 , 07 aug 2018 13:31

Uiteraard mag de verhuurder niet zomaar binnen, maar dit is wel in aanwezigheid van een derde in functie van de herstelling van de huurwoning.
Het zou zelf kunnen dat de woning betreden op uitnodiging is van de partij die wel toestemming gekregen heeft om de woning te betreden. De aannemer mag zoveel adviseurs meepakken als hij zelf wenst.

Je vindt het gedrag van de verhuurder ongeoorloofd , stel dat je het wil bestraffen. Hoe ga je dat realiseren?

Als je het zou aangeven bij de politie onder het mom van huisvredebreuk, garandeer ik u dat ze eens goed zullen lachen? Je kan onmogelijk bewijzen dat het niet ter goeder trouw is in functie van de werken die moeten uitgevoerd worden.

Als je via het vredegerecht zou werken, kan de verhuurder aanhalen dat er dringende herstellingen nodig zijn en dat hij daarvoor toegang nodig heeft.
Dus om een lang verhaal kort te maken: in theorie mag het niet, in de praktijk mag het wel?

Dat de politie veel zaken weglacht, is al langer geweten. Meer dan de helft van de politie-ambtenaren is niet voldoende op de hoogte van de wet en aan hun mening hecht ik weinig waarde.
Een pv zou hoe dan ook opgemaakt worden en dat is meer dan voldoende.
En als de vrederechter zou zien dat wij wel toestemming verlenen wanneer wij aanwezig zijn, wat wij elke dag zijn op die plaats aangezien het onze woonst betreft? Wat zou de verhuurder daar zo dringend moeten doen?
Ik zeg niet als er een complicatie optreedt en de aannemer heeft dringend het advies van de verhuurder nodig.. Dat is een ander verhaal.
Maar onder normale omstandigheden heeft de verhuurder op dat moment daar niks te zoeken aangezien er op een welbepaald uur wel iemand van ons aanwezig is die de verhuurder wil binnenlaten. Dan kan de verhuurder zoveel controleren en bekijken als die wil.
Volgens u, zo lijkt het althans volgens mij en corrigeer mij als ik verkeerd ben, heeft de verhuurder een beetje het monopolie om te doen wat deze zelf wil zonder rekening te moeten houden met de huurder.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86
Berichten: 2663

#17 , 07 aug 2018 20:27

Je kan communiceren naar de verhuurder dat je niet wilt dat hij de woning betreedt in uw afwezigheid.

Daar tegen over staat dan wel dat de verhuurder, de opvolging van de werken moet kunnen doen en liefst in aanwezigheid van de aannemer. Werkt veel eenvoudiger als 's avonds komen kijken en dan de aannemer proberen te bereiken om te formuleren wat er aangepast moet worden. Als hij de woning niet mag betreden tijdens uw afwezigheid, zal je er moeten zorgen dat er iemand op een vast uur aanwezig is om de verhuurder tijdens de werkuren binnen te laten.

Het is geven en nemen. Het mag niet de bedoeling zijn om de verhuurder het leven zuur te maken omdat je wrok koestert.

Nicokaboem
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#18 , 09 aug 2018 10:10

Daar tegen over staat dan wel dat de verhuurder, de opvolging van de werken moet kunnen doen en liefst in aanwezigheid van de aannemer. Werkt veel eenvoudiger als 's avonds komen kijken en dan de aannemer proberen te bereiken om te formuleren wat er aangepast moet worden. Als hij de woning niet mag betreden tijdens uw afwezigheid, zal je er moeten zorgen dat er iemand op een vast uur aanwezig is om de verhuurder tijdens de werkuren binnen te laten.
De verhuurder zal binnen kunnen wanneer de aannemer nog aanwezig is. Er kan iemand op tijd ter plaatse zijn. Daarmee dat ik het niet nodig acht dat de verhuurder aanwezig is wanneer wij afwezig zijn. Goede afspraken maken goede vrienden.
Het is geven en nemen. Het mag niet de bedoeling zijn om de verhuurder het leven zuur te maken omdat je wrok koestert.
Dat geldt ook voor de verhuurder. Beide partijen gaan wederzijds een contract aan. Geen enkele partij is verheven boven de ander.
Wrok kun je het niet noemen. Na agressie, dreigmails en slechte afspraken willen wij zo'n persoon nu eenmaal niet in onze woning daar alle vertrouwen weg is en volgens mij hebben we daar alle reden toe en ook alle recht.

Reclame

Terug naar “Huren”