Extra bijkomende kosten én maatschappelijke zetel bedrijf

NotALawyer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Extra bijkomende kosten én maatschappelijke zetel bedrijf

#1 , 17 jul 2018 16:35

Dag allen ik heb 2 vraagjes!

Vraag 1 - Extra bijkomende kosten.
Sinds december huur ik met mijn vriendin een appartement in Vlaams Brabant. Voor het tekenen van het contract (3-6-9) heb ik de huurder verteld dat ik in de toekomst een hybride wagen zou hebben en wou zeker zijn dat opladen in onze garage die bij het appartement hoort geen probleem is. We zijn mondeling overeengekomen dat dit geen probleem is.

Ons contract is het standaard contract zoals van testaankoop. Dus we betalen €X huur en €Y voor gedeelde kosten.
Nu het zover is en wij (en onze buren) onze wagen opladen willen de verhuurders dat we plots extra kosten gaan betalen voor het opladen van de wagens. Dit omdat ze intussen na een half jaar nog niet voor een oplossing gezorgd hebben. (stopcontact van de garage op circuit appartement bijvoorbeeld).
De kosten die zij echter 3x zo hoog als mijn effectief verbruik. (ik laad enkel 's nachts op en hou mijn verbruik zeer gedetailleerd bij.)

Contractueel ben ik denk ik niet verplicht om iets meer te betalen. Ik heb geen probleem met te betalen voor mijn kosten die ik effectief maak, of zelfs iets meer in de mate dat dit verantwoordbaar is. Maar het bedrag dat zij vragen is hier totaal niet proportioneel mee. Zij staan erop dat ik de door hun, arbitrair, voorgestelde prijs accepteer en negeren dus compleet de gedetailleerde redenering/uitleg waarom ik hiermee niet akkoord ben.
Hoe pak ik dit best aan?
Ik heb ook al voorgesteld dat wij onze elektricien laten komen om het stopcontact op ons circuit te laten zetten maar dit negeren ze.

Vanavond komen ze langs om dit verder te bespreken.

Vraag 2 - maatschappelijke zetel bedrijf.
Ik heb een GCV en mijn maatschappelijke zetel staat op het huuradres. Voor zover ik weet overtreed ik hier noch het contract noch de wet mee?
Ik weet dat als ik huur zou inbrengen (wat ik niet doe) dit een clausule in het contract triggered waardoor ik bepaalde extra kosten heb. voor de rest is hier toch niks mis mee?

Ik vraag dit omdat ze via mail al vragen hebben gesteld over de registratie van mijn bedrijf. Dus ik vermoed dat ze dit op een manier willen gebruiken om ons onder druk te zetten om de meerkost van vraag 1 te betalen.

Alvast bedankt! :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 17 jul 2018 16:40

1. Welke kosten willen ze aanrekenen?
Was afgesproken wie de kosten van de installatie zou betalen?
2. Nalezen of je contract dat toestaat.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

NotALawyer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jul 2018 16:46

1. Welke kosten willen ze aanrekenen?
Was afgesproken wie de kosten van de installatie zou betalen?
2. Nalezen of je contract dat toestaat.
1.
Ze willen een kost inbrengen voor het gebruik van de elektriciteit voor de hybride wagen.
Concreet willen ze €40. Mijn verbruik ligt op ongeveer €14 als ik de hele maand thuisben (maar bv volgende maand ben ik de helft van de tijd op vakantie..)

Ze gingen de stopcontacten op iedereen zijn persoonlijk circuit stoppen, en zij gingen dit betalen maar hier is nog geen werk van gemaakt.
Hopelijk tegen eind deze zomer.

2.
Contract is standaard contract. Het enige dat in het contract staat is iets in de aard van:
"Indien de huurder kosten van huur inbrengt binnen het bedrijf zal hij kost X en Y gaan betalen en zal dit niet ten laste van de verhuurder zijn."

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 17 jul 2018 16:59

Ze mogen geen elektriciteit verkopen want het energiedecreet laat niet toe dat particulieren gas of elektriciteit doorverkopen.
Indien contractueel voorzien werd in aansluiting op circuit appartement en het is er nog niet dan moeten ze als schadevergoeding intussen maar gratis elektriciteit geven tot einde zomer.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

NotALawyer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 jul 2018 17:13

Ze mogen geen elektriciteit verkopen want het energiedecreet laat niet toe dat particulieren gas of elektriciteit doorverkopen.
Indien contractueel voorzien werd in aansluiting op circuit appartement en het is er nog niet dan moeten ze als schadevergoeding intussen maar gratis elektriciteit geven tot einde zomer.
From phone - srry fir typos
Aansluiting ook niet in contract maar wel op mail em mondeling naar verschillende huurders vermoed ik.

Makkelijkste is als we gewoon betalen wat we verbruiken momenteel, maar ze werken dus niet mee. Merci al voor de info omtrent doorverkopen energie.

Terug naar “Huren”