Huren van familie

Ellenb20
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huren van familie

#1 , 14 jul 2018 15:08

Hallo iedereen

Mijn vriend en ik willen graag gaan samenwonen in het appartement van mijn tante. Het probleem is dat zij dit voor 9 jaar verhuurd heeft. Ik heb gehoord dat als je familie bent, de verhuurder het contract kan opzeggen. Is dit juist of wat is de regeling er juist rond?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 14 jul 2018 15:33

Ik dacht dat familie tot de derde graad hiervoor in aanmerking komt. Dus een tante (tante als in zus van uw vader of moeder) zou dan net nog in aanmerking komen.


Opzeg kan altijd gegeven worden, mits een termijn van zes maanden te respecteren. In de opzeg moet ook vermeld worden dat u, met naam en toenaam + familieband, het appartement zou gaan bewonen, en u moet er tenminste twee jaar blijven wonen. Hiervan afwijken (dus niet of niet lang genoeg zelf betrekken/gebruiken kan, maar het kost uw tante wel 18 (achttien maand huur). Ga hier dus niet te licht over aub.

Reclame

Terug naar “Huren”