Appartement met gemengd gebruik?

Wendygoes4cook
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Appartement met gemengd gebruik?

#1 , 14 jul 2018 13:58

Beste,

Ik wil graag traiteur in bijberoep te worden. Hiervoor zou ik graag een appartement of klein huisje huren met een grote keuken die ik in orde zou kunnen brengen om aan de voorwaarden van het FAVV te voldoen. Kan ik zomaar een woonst huren of moet dit een pand met gemengd gebruik zijn? Ik heb mij laten vertellen dat als ik zomaar een appartement huur en de keuken gebruik voor professionnele doeleinden, de huurbaas extra kadaster moet betalen? kan iemand mij hier meer informatie over geven aub? Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 jul 2018 15:51

Als jij een handelsactiviteit in een huurpand voert, en dat aangeeft, zal de eigenaar hierop extra belastingen moeten betalen. Dat mag natuurlijk als je de eigenaar vooraf inlicht en deze hiermee akkoord gaat. De huur zal dan wel opslagen vermoed ik.

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 14 jul 2018 17:24

Dacht dat de belastingen dan iets van een 30% waren.
Daarbij kan perfect verboden zijn dit soort handelsactiviteiten in een appartementsgebouw te doen gezien verboden in basisakte of BPA

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 14 jul 2018 19:04

Wat het belastingpercentage zou zijn hangt af van het totale inkomen van de verhuurder.
Dat kunnen we zo niet zeggen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 14 jul 2018 20:47

En allicht ook nog af van de al of niet aanwezige hypotheeklening(en), dacht ik .

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 14 jul 2018 21:15

En van het aantal kinderen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Huren”