3-6-9 contract: gebeurt er iets speciaals na exact 3 jaar?

babipsylon
Topic Starter
Berichten: 122

Re: 3-6-9 contract: gebeurt er iets speciaals na exact 3 jaar?

#16 , 16 jul 2018 15:29

de gemeente, mjah, voor een geurprobleem gaan ze je huis toch niet ontruimen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#17 , 16 jul 2018 15:46

Gaat over de regels van bewoonbaarheid.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 16 jul 2018 17:27

Waar komt die reuk dan uit? Een wc zonder stankafsluiter, een opgedroogd putje, een toezichtdeksel op een putje.
Soms op et lossen met zeer beperkte middelen.

Reclame

babipsylon
Topic Starter
Berichten: 122

#19 , 21 jul 2018 18:43

Nee, het valt niet op te lossen met beperkte middelen.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 21 jul 2018 18:51

Als je niet weet vanwaar de stank komt, hoe weet je dan het het niet is op te lossen met beperkte middelen? Heb jij een glazen bol? Ben je technisch een wonderkind op gebied van afwatering?

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#21 , 21 jul 2018 19:46

Heb zo ooit, in mijn functie van gebouwenbeheerder, een reuk probleem opgelost in Antwerpen. Een grote mede-eigendom, 6 verdiepingen, 12 appartementen en een horecazaak op gelijkvloers. Er was al meer dan 7 jaar een hevig reukprobleem en een lopende gerechtelijke procedure bezig tussen de huurder en mijn werkgever. Experten konden de oorzaak maar niet vinden. Zaak liep al van voor ik bij mijn werkgever werkzaam was. Na grondige studie van de plannen, een video-inspectie van het rioleringsstelsel, en een bezoek in de beerput (uiteraard met speciaal pak) ontdekte ik een oude loden afwatering. Uit het dossier had ik geleerd dat de oude beerput door de bouwheer behouden was geweest uit kostenbesparing . Die oude buis kwam ergens uit in een dubbele muur en was bovenaan maar rudimentair dichtgeknepen, zodat er nog een minieme geur kon ontsnappen. Na wat breekwerk slaagden we erin die buis degelijk dicht te solderen. Probleem van de reuk gedaan. Kosten hooguit 5000 Bef (125 €) in 1980. (uiteraard zonder mijn werkuren voor opzoekwerk, maar die werden zowiezo betaald.
Het is een voorbeeld van hoe het soms zeer simpel opgelost kan worden

babipsylon
Topic Starter
Berichten: 122

#22 , 22 jul 2018 13:12

Mjah, tis te zien wat je beperkte middelen noemt. Natuurlijk, met camera inspectie en breekwerk of andere oplossingen kom je er wel. Maar wij als studenten kunnen dat niet betalen. Allez, we hebben dat al eens betaald, maar ze vonden niet direct iets met camera, al is die camera wel stuk gegaan in 't midden van 't onderzoek. Natuurlijk ,wrsch is het opgelost voor 1000 euro of zo, maar dat gaan we niet zelf ophoesten. En de huisbaas wil zelfs geen camera onderzoek laten doen. Tja.

KJ86
Berichten: 2662

#23 , 22 jul 2018 23:17

Ik snap echt niet hoe dat je drie jaar in een huis kan wonen zonder een dergelijk probleem te lokaliseren.
Als je niet weet waar de stank vandaan komt, is de kans groot dat de verhuurder gelijk heeft en dat er geen probleem is.
Je zou mooi voor aap staan bij een vrederechter. Er is zelf een professioneel langs geweest die niets heeft kunnen vaststellen.
In plaats van onzin uit te kramen dat je de huisbaas voor de vrederechter gaat dagen, kan je veel beter de verhuurder uitnodigen als het probleem zich voordoet. Aangezien de stank al drie jaar lang, alle dagen aanwezig is, kan dat niet zo moeilijk zijn.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#24 , 23 jul 2018 12:32

Kijk zelf eens alle riooldekseltjes na en doe ze even open. Riek je iets, doe dan wagenvet in de voeg tussen deksel en rand. Kijk ook alle klokputjes eens na en giet er water in. Met deze aanhoudende hitte droogt het waterslot uit, en heb je ook kans op reuk. Zijn er ergens toezichtdeksels op de buizen van riool en afwatering? Ook kijken of de "joit" niet versleten is, eventueel vervangen. Allemaal kleine dingen die niet veel kosten en die wel kunnen helpen.

Terug naar “Huren”