Onderhoud bij vertrek

killerbyby
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

Onderhoud bij vertrek

#1 , 13 jul 2018 14:23

Hallo ik vertrek binnenkort uit een woonst waar ik 9 maand gewoond heb

Nu vraagt de verhuurder een onderhoudsattest bij vertrek van de verwarmingsketel(incl ontk) + gaskachel.

Maar dit onderhoud was al eens gebeurd vlak voor ik er kwam inwonen.

Moet ik dit doen? Want ik zie dat het in brussel om de 3 jaar moet gebeuren.

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jul 2018 14:37

Als uw huurcontract specifieert dat dit onderhoud sowieso moet gebeuren bij vertrek, zal je dit moeten laten doen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

killerbyby
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jul 2018 15:32

het specifieert niet bij vertrek maar wel dat ik ze moet uitvoeren moest het er ooit van komen....

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jul 2018 16:14

Kan je even letterlijk hier plaatsen wat er in uw contract staat? Ik kan me moeilijk voorstellen dat er staat "Als het er van komt, moet je het doen"...

Als er staat dat het onderhoude op de wettelijke tijdstippen moet gebeuren, en dit is 9 maand geleden gebeurd, dan lijkt me dit nog OK te zijn...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 13 jul 2018 16:59

En nu is het er toch van gekomen (dat vertrek)?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 jul 2018 10:29

En nu is het er toch van gekomen (dat vertrek)?
TS zei dat het NIET specifieert "bij vertrek". Maar bon, zonder meer info van de TS kunnen we er niet veel over zeggen, natuurlijk. Maar 9 maand na het vorige onderhoud opnieuw een onderhoud doen voor een gasketel, is enkel nuttig voor de chauffagist die er goed aan verdient, maar voor de rest totaal overbodig. Om de 2 jaar is (zeker voor een nieuwe ketel) meer dan genoeg. Bij het laatste onderhoude hier zei de vriendelijke man: "Tja, dat om de 2 jaar is puur omdat dit wettelijk zo moet, maar deze nieuwe ketels hebben eigenlijk genoeg aan een onderhoud om de 4 a 5 jaar..."
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

eylis
Berichten: 8837

#7 , 16 jul 2018 10:39

Hoé staat het in het contract....dan kunnen we exact vertellen of het voldoende is dat je de wettelijke onderhoudstermijnen respecteert.

Terug naar “Huren”