Kostenafrekening na 34 maand (!)

EvyR
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kostenafrekening na 34 maand (!)

#1 , 13 jul 2018 11:24

Hallo,

Graag wilde ik wat juridisch advies inwinnen in verband met het einde van mijn huurcontract.

Ik verhuis na 34 maand naar een nieuw huurappartement. In mijn huidige huurappartement betaalde ik iedere maand 100 euro provisie voor water en gas. In het begin van het (destijds eenjarig) contract, stelde ik aan de huisbazin de vraag of deze kosten volstaan en of ik nog zou moeten bijbetalen. Ze vertelde me dat dit zeker voldoende is om de kosten te dekken. Mij van geen kwaad bewust, niet verder bij stil gestaan, ook niet toen ik ook mijn contract verlengde onder dezelfde voorwaarde, bleef ik gewoon 100 euro per maand betalen.
Op 31 augustus zal ik naar het nieuwe appartement verhuizen, dus contacteerde de huisbazin mij om de details van het einde van mijn contract te bespreken. Plots ligt er een afrekening voor mijn neus van de voorbije 34 maand, waardoor ik ineens 1700 (!!) euro moet bijbetalen. Ik kreeg een berekening voorgeschoteld die ze zelf in excel heeft gemaakt (zonder enige facturen). Toen ik daarenboven aangaf dat het appartement slechte ventilatie heeft en ze mij zelf heeft aangeraden om een klein raam open te laten (het hele jaar door), deed ze er dan maar snel 500 euro af.

Ik ben absoluut niet akkoord om hier nog maar 1 euro van te betalen. Dit lijkt mij volkomen belachelijk en illegaal. Wat kan ik doen? Wat is jullie advies?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 13 jul 2018 11:28

Kan perfect nog worden geïnd. Verjaartermijn is 5 jaar (art. 2277 B.W.).
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 13 jul 2018 11:30

U heeft het recht om een gedetailleerde berekening te krijgen en de bijhorende facturen te zien.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jul 2018 11:38

U heeft het recht om een gedetailleerde berekening te krijgen en de bijhorende facturen te zien.
Inderdaad, vraag hiernaar in een aangetekend schrijven en vermeld dat u geen kosten zal betalen tot u de gevraagde informatie ontvangen hebt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”