‘Slapende’ huurder belastingen

Sister Wojack
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

‘Slapende’ huurder belastingen

#1 , 10 jul 2018 23:02

Dag allemaal,


Een jaar geleden moest ik verhuizen na een harde relatiebreuk.. ik had een OK inkomen maar voelde me plots helemaal niet meer zo zeker van mijn status als ideale kandidaat-huurder, nu ik single was.

Ik vroeg daarom aan een vriendin om te doen alsof wij twee samen een appartement zouden huren. Deze vriendin was lief genoeg om dit contract met mij samen te ondertekenen, de verhuurder was helemaal weg van twee brave hard werkende vrouwen.

Nu zit ik wel met de vraag; op welke manier benadeeld dit fiscaal mijn mede-huurster ?
Zij heeft een huis als eigendom..

Ben echt bang dat ik haar hiermee dik in de problemen help, maar zal van zodra ik een beter contact met de verhuurder heb (achterafgezien een onhebbelijke oude vent) mijn vriendin van het contract laten schrappen.

Kan iemand mij zeggen wat het gevolg hiervan is? Ben ik nu wettelijk samenwonend of is dit nog iets anders?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 10 jul 2018 23:34

Als ze daar niet is gedomicilieerd dan kan er geen enkel administratief gevolg zijn, ook niet fiscaal.
Huisbaas kan haar wel aanspreken als jij de huur niet zou betalen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

KJ86
Berichten: 2662

#3 , 11 jul 2018 09:00

Klopt, het gaat wel nog verder als de huishuur alleen.
De verhuurder kan ook eventuele schade aan het huurhuis, verbrekingsvergoeding, opzegtermijnen en onderhoud verhalen op de medehuurder. Uw vriendin heeft echt wel veel vertrouwen. Ik zou er ook niet op rekenen dat de verhuurder akkoord zou gaan met uw vriendin te schrappen van het contract.

Reclame

Sister Wojack
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 jul 2018 10:30

Ik kan gelukkig zelf de huur al een jaar gemakkelijk zelf voorzien en heb de waarborg volledig op mijn naam staan. Mijn vriendin heeft indd enorm veel vertrouwen getoond en dus zal ik ook zien dat er geen problemen van komen. Maar gedomicilieerd is ze hier niet... op myminfin staat het huurcontract wel geregistreert en staan onze beide namen erop..

Terug naar “Huren”