Kotbaas vraagt huurschade

killerbyby
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

Kotbaas vraagt huurschade

#1 , 10 jul 2018 17:16

Hallo,

Ik had een contract van 3 jaar maar na stopzetten van vorig werk ben ik van plan te verhuizen.
Na 9 maand daar wonen. Dus nu heb ik een opzegtermijn van 3 maanden betaald(ik woon er niet meer dus staat praktisch leeg)
En moet ik nog eens 3 maanden huurschade betalen.

De verhuurder had met mij overeengekomen als ik iemand vond voor einde opzegtermijn dat hij geen huurschade zou aanrekenen en terugstorten.
Na een selectieprocedure van een paar mensen had ik een geschikte persoon gevonden.
De persoon wou er 1 juli gaan inwonen (mijn contract eindigd 31 juli) maar mijn verhuurder was op vakantie en kon tenvroegste op 10 juli afspreken.
Daarom is deze persoon nu t.e.m. 31 juli op vakantie gegaan.

Nu had ik met de verhuurder afgesproken samen 1 augustus dan contract en sleuteloverhandiging aan de nieuwe huurder te geven.
Nu stuurt de verhuurder mij dat hij nog steeds de schadevergoeding gaat houden...
Wat moet ik doen? IK ben ook de contactpersoon met de nieuwe huurder.
Het pand staat zelfs niet leeg dus technisch gezien is er niets van huurschade.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 10 jul 2018 17:20

Verhuurder heeft er recht op, zelfs als het app onmiddellijk terug is verhuurd.
De vergoeding die u moet betalen heeft niets te maken met al of niet leeg zijn van app.
App moet leeg zijn op laatste dag dat de huur stopt.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bosprocureur
Berichten: 6858

#3 , 10 jul 2018 17:45

Wat hebt u gehuurd (u spreekt van KOTbaas), met welk contract (duurtijd).

U spreekt over huurschade; is er schade aangericht, of gaat het om een vergoeding wegens opzeg?

Reclame

killerbyby
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jul 2018 18:35

vergoeding wegens opzeg.

Wij hadden overeengekomen moest ik iemand vinden voor hem dat hij dit terugzoustorten.

Ik heb nu al mijn tijd en energie hier ingestoken en heb een geschikte kandidaat gevonden. Die het zou overnemen.
Het mocht geen werkloze of buitenlands persoon zijn...

bosprocureur
Berichten: 6858

#5 , 10 jul 2018 18:41

Opzeg van een contract van één jaar, of van een duur van twee jaar, drie jaar... ?

Of contract van lange duur (9 jaar), en is dit geregistreerd of niet?

killerbyby
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 jul 2018 20:04

3 jaar, maar ik weet dat er dan 3 maanden opzegschade is ofzoiets.

bosprocureur
Berichten: 6858

#7 , 10 jul 2018 20:12

3 jaar ? Dan kan je in principe helemaal niet opzeggen, tenzij dat uitdrukkelijk voorzien is. En ja, als het voorzien is hangt daar meestal een prijskaartje aan.
Was het voorzien?

Drie maand is het "tarief " dat toegepast wordt bij vervroegde opzeg van langdurige contracten.

En gezien het een driejaarscontract is, doet het er niet veel toe of het al dan niet geregistreerd is.

eylis
Berichten: 8842

#8 , 10 jul 2018 20:45

UNIA zal graag vernemen welke eigenaar je uitdrukkelijk meldde dat zijn huurpand niet mag verhuurd worden aan huurders die werkloos of buitenlands zijn....https://www.unia.be/nl/discriminatie-melden

KJ86
Berichten: 2663

#9 , 10 jul 2018 20:56

Huurder kan zich zelf in de problemen werken door te melden want die heeft meegewerkt aan de discriminatie. Als je opdracht geeft aan iemand om te discrimineren en die doet dat ook, dan is die persoon medeplichtig.

Als je de overeenkomst met de verhuurder op papier hebt, zal hij zich daar aan moeten houden. Een mondelinge belofte is niets waard!

Terug naar “Huren”