samanwonend en huurcontract opzeggen

chh
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

samanwonend en huurcontract opzeggen

#1 , 05 jul 2018 19:16

Mijn vriendin en ik wonen samen zonder enig stelsel en hebben besloten uit elkaar te gaan. beiden hebben we het huurcontract destijds ondertekend en hebben ook beiden de opzeg getekend. Nu wil mijn vriendin vroeger vertrekken. moet zij niet tot einde opzeg alle kosten , daarmee bedoel ik de huur, water, gas en elektriciteit , proximus mee betalen ?


dbv

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chh
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jul 2018 21:16

niemand geen info hierover
dbv

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 05 jul 2018 21:33

Huur: sowieso wel.
Water, gas, elektriciteit: op zich niet, aangezien ze geen verbruik meer zal hebben.
In feite zou je nu een tussentijdse opname moeten laten doen, om zo te weten hoeveel het gemeenschappelijk deel is, en daarna hoeveel het enkel voor jou is.
Aangezien de opzeg al ingegaan is, is de periode echter vrij kort, het zou meer kosten om het correct uit te rekenen, dus ik zou zeggen dat ze ook voor bijdraagt.
Internet: lijkt mij niet dat ze nog moet meebetalen de dag dat ze weg is.

Natuurlijk: je bent met beide erin gegaan, bent met beide die contracten aangegaan (of het nu op 1 of naam staat of niet), dus moreel gezien vind ik ook dat beiden moeten blijven betalen, ook al beslist 1 persoon om vroeger weg te gaan en de andere in de steek te laten.

Reclame

chh
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 jul 2018 10:21

bedankt voor de info , haar 2 kinderen waren hier om de 2 weken , dus het verbruik ligt dan toch veel hoger dan dat ik nu nog efkes alleen hier woon he .

mvrgr

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 09 jul 2018 15:17

Waren die nutsvoorzieningen en Proximus inbegrepen in de huurprijs?

chh
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 jul 2018 23:38

neen , die waren niet samen in de huurprijs
mvrgr

chh
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 jul 2018 01:29

en kan ik alles terugeisen die ik betaald heb en waar ik betalingsbewijzen van heb , zoals meubilair, ringen ed …..

Terug naar “Huren”